Forum >> Szerelőműhely

Imyx20-02-2012 15:26:44 // 37636
Akkor nem kellene ennyit költeni rá, ha nem Alfa lenne :DD.
Hát nem tudom, tény, hogy baromira viszi a pénzt, és ennyit valóban nem ér.....
Imyx20-02-2012 14:46:35 // 37635
ha Neked nem horror egy olajleeresztő pasztázása + diag 7ezerért, akkor irigyellek:))
Mondjuk én fele ennyiért úgy ricambi csavart szoktam adni:))


Na jó, ebben igazad van :-). De már néhány hónapja nem fizetek diagért :)).
mreni20-02-2012 14:40:38 // 37634
TS-nél is agyrém ennyi pénzt kidobni egy év alatt
András bácsi20-02-2012 14:31:43 // 37633
Azért egyszerűsítesz egy kicsit, továbbá nem írod, hogy mihez. :) Jtd-nél oké, de TS-nél sok a buktató.
Ferke20-02-2012 14:06:33 // 37632
Mondjuk ahogy a blogodmól kiderül, azért van itt küszöb, pajzs, spoiler, megezmegaz....ezeket azért nem illik beleszámolni:)
A másik kérdés: ha Neked nem horror egy olajleeresztő pasztázása + diag 7ezerért, akkor irigyellek:))
Mondjuk én fele ennyiért úgy ricambi csavart szoktam adni:))
Ferke20-02-2012 14:00:52 // 37631
Azért ahhoz, hogy simán rá kelljen költeni 600at egy közel 10 éves autóra, ahhoz erősen kivételes eset kell.
A leinformálás meg a szervizkönyv pont lóxart nem ér, az egyetlen dolog, ami ér valamit, az a tisztességes átnézés, amivel megvételkor biztosíthatjuk magunkat, hogy a motor rendben van...innentől meg ha ez oké, akkor kvanehéz elkölteni 600at egy 156-ra, de még ha a motort rendbe kell tenni, akkor is durva:)
Nagyon max 200-250 egy motorgenerál. A futómű legyen még 100. Az ezen kívüli cuccok már nem annyira árképzőek.
Persze rá lehet locsolni, de én biztos, hogy nem költenék egy ilyen autóra ennyit, totál felesleges.
Imyx20-02-2012 13:01:54 // 37630
1 év alatt simán elment 600K nekem is az 56-ra. És a szerelők se horror áron dolgoznak, ill. az alkatrészeket is jó árban szerzem be :). Ja és leinfózható autóként vettem meg 1 évvel ezelőtt, szerviz könyvvel :), alfástól :), és még 10 éves sincs :)).
András bácsi20-02-2012 13:00:57 // 37629
A gomb és a távirányító egy dolog, a kulcstoll, és az immochip egy másik. Ergo, ha veszel egy jó kulcsházat, akkor csak a vevővel kell összehozni a kulcsot, mert a toll és a chip átrakható egyszerűen.
GÁBOR14620-02-2012 12:44:55 // 37628
Sziasztok!Motor jobb oldaláról ha kocsival szembe állok kopogó hangot lehet hallani.Hajtókar csapágy vagy valami más lehet?Olcsóbb benzinkúton tankoltam és más nap kezdte el vagy a benzin nem befolyásolja?Köszi a válaszokat.
Átok79146TD20-02-2012 10:52:39 // 37627
ha valoban csak a microkapcsolo mnt tönke sztem lehet cserélni.
Kareszka198420-02-2012 10:49:50 // 37626
ahogy a guglival fordítottam valami olyasmit ír az ürge, hogy az autópályán ment és akkor csinálta neki ezt.
egyik azt írta, hogy a termosztát kukás, másik meghogy lehet a külső hőmérséklet miatt, sózval ismét zsákutca :)
nade nekem is ezt csinálja néha, szerintem a lényeg, hogy visszamegy 90-re és ott is marad és nem megy afölé
Bence20-02-2012 10:32:40 // 37625
Igen, pont ez a tünet nekem is :S Valaki esetleg érti az olasz kommenteket?
Kareszka198420-02-2012 10:29:31 // 37624
pedig simán visszalehet forrasztani a mikrokapcsolót... :(
Béta20-02-2012 10:27:40 // 37623
Halló mindenki
Van valakinek tapasztalata a slusszkulcs cserével/javítással
2000-es évjáratú 156 SW 1.9 JTD
Két bicskakulcsom van hozzá, mindegyiknél tönkrement a riasztó/központizárnak a gombja.
A gomb mögött mikrokapcsoló halt meg. Volt egy autóvillamossági szerelőnél aki próbálta javítani, de feladta, hogy sajnos nem tud vele mit kezdeni.
A pótlást megkérdeztem a szakszervizben de az 80.000Ft/db plusz némi járulékos költség, kódkártya, összehangolás stb. a két kulcs pótlása majdnem 200.000be fájna, amit nem akarok kiadni.
Van valakinek tapasztalata/ötlete stb. lehet javítani (másoltatni)? Valaki javíttatott már?
Vagy marad a kulcsozás, amit nem szeretek meg a riasztót sem élesíti vagy a külön riasztó beszereltetés?
Kareszka198420-02-2012 10:14:57 // 37622
facebookon találtam ezt a videót és egyből eszembe jutott a hűtölityi hőmérsékletes ingadozás:
KLIKK
Hermész 8819-02-2012 19:11:38 // 37621
Hali. Olyan gondom van, hogy az autóm erősebb lendületes kanyarodásnál , a hátuljától ritmikusan kattogó hangot hallat. ?
mreni19-02-2012 18:52:05 // 37620
elhiszem :)
Rolee15619-02-2012 18:46:33 // 37619
Köszönöm szépen a tanácsokat! Holnap remélem kiderül a dolog... :(

A kézi mosás kártékonyságát én is egy műsorban láttam nagyon rég, de nem tudom már melyikben és hol. Nem én találtam ki azt amin te jót nevettél. :)
mreni19-02-2012 18:42:45 // 37618
nem láttam,mi volt a lényeg?:)
mreni19-02-2012 18:41:59 // 37617
valószínűleg 3 hengerezel azért hallasz fura hangokat,vagy csapágyas a motor vagy ezer más dolog lehet még
Piritu - 1.000.00019-02-2012 18:41:56 // 37616
Ha jól emlékszem, a Topgear-nak volt egy adása, ahol 3 kézi mosót teszteltek. Az eredmény alapján utána egy darabig nem mostam kocsit...
Rolee15619-02-2012 18:40:50 // 37615
Holnap délután munka után viszem is egyből, és azért vagyok ennyire kétségbe esve, mert eddig futotta rá, de most nagyon nem, és csak és kizárólag kocsival tudok munkába járni (oda vissza napi 65 km).
A szerelőm meg nem alfa specialista, és nem minden pénzt nála költöttem el, mellesleg vasárnap is van, szóval nem veszi fel... így eléggé kétségbe vagyok esve.
Remélem, hogy az a baj, hogy nem megy egy henger, és valami gyújtás probléma van, mert így könnyen megoldódik a dolog, de akkor mi kopog a motornál?
mreni19-02-2012 18:37:29 // 37614
bocsi,de ezen jót nevettem :))) "Amúgy sok esetben a kézi mosás kártékonyabb, hiszen ott a koszt a nagynyomású nem igazán tudja leszedni, hanem csak mi szivaccsal... és ott azzal a kosszal amit kapirgálunk, karcoljuk össze a fényezést... stb, stb..."
Piritu - 1.000.00019-02-2012 18:36:00 // 37613
Autómosó kefét használok. Tapasztalatom szerint csak annál nem áll fenn, hogy egy kaviccsal végigkarcolom az egész autót.
mreni19-02-2012 18:35:46 // 37612
egyébként én gyujtás körül néznék szét,legelső tippem pl a trafók gyertyák,gyujtókábelek
Ferke19-02-2012 18:35:34 // 37611
Nem kell kétségbe esni, meg kell mutani egy hozzáértőnek...megjegyzem,fura,hogy 600ezret ráköltve az első telefonhívásra nem rohan a szerelőd a segítségedre, helyette itt kell info foszlányokat gyűjtögetned...
itt senki nem fog tutit mondani látatlanban, csak tippelni lehet,mert látni kéne. ha már tipp: szerintem simán nem megy 1henger.
Bence19-02-2012 18:31:36 // 37610
Nekem az előző autóm csinált ilyesmiket, bár az nem Alfa volt. Puffogott a kipufogó, egyenetlen volt a motor járása, bizonyos fordulatszám tartományban rángatott is és néha egy henger is leállt. Egy csomó mindent megnéztek/cseréltek, miután kiderült, hogy a trafó volt a hibás. Tehát mielőbb bármi nagyobb dologot csinálnál, szerintem a trafót mindenképp érdemes lenne leellenőrizni/megnézetni, hátha csak ennyi a hiba.
GTPeti19-02-2012 18:27:57 // 37609
A szivacsnál is van kíméletesebb megoldás: A mosókesztyű. Ld. kép.
Rolee15619-02-2012 18:16:26 // 37608
Na akkor, hazajöttem szüleimtől a kocsival, és már nem rángat, hanem csak szimplán erőtlen... kotyogó/kalapáló (nem egyenletes) hang jön a motortérből, és a kipufogónak olyan a hangja mintha folyamatosan puffogna... Gondoltam arra, hogy lehet nem jár egy henger, de akkor szerintem nem csattogna a motor. Meg a kipufogóhang sem kéne ilyen legyen.
Mintha valami régi bogár lenne, vagy nem is tudom mihez hasonlítsam.
Most teljesen készen vagyok, azt sem tudom mi van... Találkozott már valaki ilyesmivel??
Attól tartok ez motorcsere lesz, de azt nem tudom, hogyan fogom kivitelezni, hiszen egy vagyonba kerül, és azt a vagyont már így is a 156-osra költöttem.


Ui.: OMV mosóba hordom az autót Pécsett, ahol a gép Vileda-val dolgozik, és egyáltalán nem karcol. Amúgy sok esetben a kézi mosás kártékonyabb, hiszen ott a koszt a nagynyomású nem igazán tudja leszedni, hanem csak mi szivaccsal... és ott azzal a kosszal amit kapirgálunk, karcoljuk össze a fényezést... stb, stb...
De most nem is ez a lényeg.
mreni19-02-2012 18:07:52 // 37607
az a baj,hogy láttam már olyat hogy csere helyett csak egy alapos takarítást kapott a légtömegmérő,viszont ki lett számlázva az új.... van több lehetőség sajnos.
Bella19-02-2012 18:05:13 // 37606
Én maximálisan nem értek hozzá, annyi közöm van a kocsikhoz, hogy jogsim van.
Csak azért gyanús nekem, hogy ez volt és most is ez a baja, mert amikor ki lett cserélve akkor jó volt. 2 hónapig.......

De köszönöm a tanácsot, megnézetem!
mreni19-02-2012 17:56:29 // 37605
az olaszoknál még nem mosattam,de itthon a gépi mosók 90% több kárt csinál mint hasznot.

Az volt a legszebb mikor telibe kellett polírozni a 3hetes CLK-t,első mosása után :D

Volt példa arra is hogy a gép az autó belsejét is ki akarta mosni, a szélvédőn keresztül próbált meg bejutni :/

szal én messziről kerülöm,van itt a közelben kézi mosó,viszek szivacsot,bogároldót autósampont aztán egy 15perc és 600Ftból viaszos mosást kap az autó.:) utána szépen áttörölgetem és kész.
mreni19-02-2012 17:52:54 // 37604
Bosch ami jó valamire,érdemes lenne gépre tenni,más is produkálhat ilyen hibát nem csak a légtömegmérő :)
Bella19-02-2012 17:50:40 // 37603
Na, ezt nem tudom, de majd úgyis megyek hozzá és megkérdezem.
Milyen fajta lenne jó? Gondolom a Bosch....
Piritu - 1.000.00019-02-2012 17:50:25 // 37602
Az átlag nagyon le van pusztulva. Kevés, de ismerős helyre hordtam. Ismeretlen helyen meg megnézem a kefék állapotát meg hogy mennyi vízzel dolgozik.

Itt pl. az olaszoknál pl hihetetlen mennyiségű vízzel ment és nagyon finom volt a kefe is.
mreni19-02-2012 17:44:11 // 37601
nekem eddig csak rossz tapasztalataim vannak vele... dolgoztam egy ideig autókozmetikában...(sajnos) :D
Piritu - 1.000.00019-02-2012 17:42:31 // 37600
A gépi mosással szerintem nincs semmi baj, ha nincs nagyon lemortizálódva a kefe rajta.
A 156SW-m elég sokat járt a benzinkúti mosókban, eladáskor még nem szorult polírra.
mreni19-02-2012 17:19:18 // 37599
milyen típusúra cserélte ki?
Bella19-02-2012 17:13:52 // 37598
Sziasztok!

Kb 2 hónapja kicserélte a szerelő a kocsimban a légtömeg mérőt, mert hidegen indítva első indításra mindig leállt és erőtlen volt kb 1 kilométeren át a kocsi. Jó is volt, most viszont megint ugyanez van. 2 hónap telt el. Mi lehet a baj? Eddig bírt az új légtömegmérő?
Tozo19-02-2012 15:52:52 // 37597
Üdv,
tudnátok Bp-en ajánlani egy szerelőt akihez nem kell hetekre előre bejelentkezni? Vmilyen fura ciripelő, fémes hangra lettem figyelmes a motortérben, szeretném megnézettetni + turbó környéke egyre olajosabb és kezd aggasztani!
Köszi, Zoli
mreni19-02-2012 15:36:58 // 37596
a fényezés szereti biztos
Dévid19-02-2012 15:34:41 // 37595
Akkor az én blogomat meg se nézd... :D
Rolee15619-02-2012 15:32:14 // 37594
Akkor elviszem hibát olvasni a héten... azért köszönöm mindenkinek!

Ui.: Mindig gépi mosóba hordom, és eddig sosem volt baj.
Ferke19-02-2012 15:31:53 // 37593
Épp értetlenkedni akartam, hogy hogyan lehet 600ezret költeni egy 56-osra,aztán belenéztem a blogodba....hát nem mondanám szerénytelennek a szerelődet...a szokásos magyar hozzáállással 1 ügyfélen megkeresni a havi rezsit nem egy elegáns dolog.:-(
mreni19-02-2012 15:17:24 // 37592
már a gépi mosó is nagy hiba volt :))
Piritu - 1.000.00019-02-2012 14:25:35 // 37591
A megoldás felé itt is egy kiolvasás visz, mint korábban több esetben. (Esetleg élőadat elemzés.) A comp a legtöbb esetben megmondja, hogy mi baja van. Onnan már lehet következtetni a meghibásodott alkatrészre.
Nélküle minden csak találgatás és sokba is kerülhet, ha mondjuk feleslegesen LMM-et cserélsz.
Liquid19-02-2012 14:14:42 // 37590
a rángatáshoz nem tudok hozzászólni, a fogysztás viszont simán elképzelhető, alapvetően attól függ hogyan használod, ha ez vigasztal az UNO-m (1.5) simán megevett télen 14-15L-t is, de a Panda is elkéri a 10-et (városban, rövid távokon)
Rolee15619-02-2012 14:11:40 // 37589
Sziasztok!

pár napja elvittem gépi mosóba a kocsit, és azóta elkezdett rángatni! Egyre durvábban csinálja, egyáltalán nem gyorsul... 5-ös fokozatban kevésbé csinálja, ha egyenletesen haladok, viszont 1-estől 3-as fokozatig nagyon durván... nem tudok normálisan haladni... és igen kényelmetlen ahogy rángat.
Nem tudom, hogy a mosás okozta-e, vagy sem, de mielőbb meg kéne tudnom oldani ezt a problémát, mert az autóval járok dolgozni, és máshogy nem tudom kivitelezni.
Amúgy az normális, hogy alapból 10 Litert fogyaszt a kis 1.6-os? Most a hóban bevett 12-t is! Kezd elegem lenni belőle, tekintve, hogy fél éve van nálam és nem sajnáltam tőle semmit, több mint 600 ezret költöttem már rá, de kezd elegem lenni...
Légyszi segítsen valaki!!!!
GTPeti18-02-2012 19:58:46 // 37588
Hajrá!


Kieg. az előbbiekhez: Azért fontos, hogy az ember szétcsatlakoztatás (csatlakozótisztítás) ELŐTT olvasson ki hibát, mert így még benne vannak az "elszenvedett sérelmek" (hibakódok) a tárolóban.
Ferke18-02-2012 19:30:11 // 37587
Na, ezen morfondírozok egy ideje én is, de lusta voltam megnézni is, meg utánaolvasni is eddig. Nálam is világít az abs visszajelző (nem is működik az abs), és nem kap jelet a kmórám sem...lassan kénytelen leszek utánanézni, de sanszos, hogy nem a relé lesz a hunyó.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.