Ha motort cserélsz, akkor utána nem lesz benne a forgalmiban a teljes motorszám, csak motorkód. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy a motorba van-e valami beütve vagy nincs.
Regadós megoldás: a donor motorról kell egy számla, vagy adásvételi szerződés. Engedélyeztetni kell a dolgot, hiába volt ugyanilyen nagyobb motorral szerelt autó. Rengeteg papírozás, stb. Be kell fizetni a regadót, utána szemlékre járni, vizsgáztatni stb. Többe kerül a papírmunka, mint megvenni és berakatni a másik motort.
Másik legális út: ha elkorrodál a motorszám. Akkor műszaki vizsgán megállapítják, hogy nem olvasható a motorszám. Elküldenek az okmányirodába, kapsz egy motorkódot. Kb 30ezer forintból megvan.
Ismétlem, a végeredmény ugyanaz mindkét megoldásnál: motorkódos lesz az autód, a blokkban semmi nem kell legyen beütve.
Forum >> Szerelőműhely
G-Burt17-12-2012 22:08:34 // 41855
moloch15617-12-2012 21:52:05 // 41854
És a regadós dolgok hogy mennek és kb. mennyibe fáj? ha minden rendes papiros.
Hari17-12-2012 21:46:54 // 41853
Igen! Nem is olyan régen! ... én spec. csak a motortömböt+ hf cseréltem a többi MINDEN maradt a régi 1,6-é! (önindító, generátor, ECU, kuplung, váltó, féltengelyek, szervósziv. stb :)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
mreni17-12-2012 21:39:24 // 41852
ha jól emlékszem azok maradhatnak
G-Burt17-12-2012 21:39:02 // 41851
Azok stimmelnek, de a működéshez szükséges többi nagyobb dolog nem. Csináld meg a mostanit.
moloch15617-12-2012 21:37:23 // 41850
És a hűtő csövei meg a klíma ?
mreni17-12-2012 21:25:55 // 41849
motor,váltót is érdemes komplett kábelköteg motorvezérlő,kulcs immo box,ez biztos+még ha nem kompatibilis a légtömegmérő lambda ilyenek
moloch15617-12-2012 21:23:07 // 41847
Valaki már cserélt 1.6-ról 1.8-ra? mi az amit még ki kell cserélni?
mreni17-12-2012 21:14:15 // 41846
az meg a másik :D
G-Burt17-12-2012 21:12:57 // 41845
Máshogy is lehet motorkódot kapni.
mreni17-12-2012 21:10:04 // 41844
regadó különbözetet befizeted,elcsattogsz az nkh-hoz,megkapod az engedélyt(főleg ha van ismerős) motorcsere újra nkh szemle,műszaki,forgalmi,törzsköny és annyi.
tavaly végigjártam...
tavaly végigjártam...
gecsa17-12-2012 21:08:35 // 41843
a kicsit azért nem kicsit..
MYSKHA17-12-2012 21:07:30 // 41842
Szia!
Köszi..
Ez hol van ? :D
Köszi..
Ez hol van ? :D
mreni17-12-2012 21:04:55 // 41841
de az 1.8-at bele lehet papírozni,mivel szerelték ezzel a motorral a tipust,kicsit több macera,mint tipusazonos csere,de megoldható.
gecsa17-12-2012 21:00:50 // 41840
1.8at nem papírozod bele, ezért cserélni csak típusazonosra tudsz..kb egy árban mozog a vége, de a feltámasztott motorról tudni fogod, hogy új minden porcikája..munkában a csere egyszerűbb...
moloch15617-12-2012 20:55:01 // 41839
Helló!
A 156-omban kicsit megadta magát menet közbe a szívó oldali vezérműkerék.
Amiben véleményeket kérnék az az lenne hogy szerintetek megérné-e helyre tenni ezt a motort vagy inkább motorcserét ajánlotok?én a cserén gondolkoztam és akkor 1.6 helyett 1.8-at szeretnék bele.
A 156-omban kicsit megadta magát menet közbe a szívó oldali vezérműkerék.
Amiben véleményeket kérnék az az lenne hogy szerintetek megérné-e helyre tenni ezt a motort vagy inkább motorcserét ajánlotok?én a cserén gondolkoztam és akkor 1.6 helyett 1.8-at szeretnék bele.
gecsa17-12-2012 20:51:08 // 41838
selénia 20k a gyári ajánlás..
gecsa17-12-2012 20:49:28 // 41837
a típusoknál megtalálsz mindent..:D
NT Kundi17-12-2012 20:44:56 // 41836
ki milyen motorolajat ajánl 145 boxiba?!?
Drago Ragazza17-12-2012 20:38:01 // 41835
Üdv .
Tud valaki nekem segíteni , egy jó szélvédős kéne nekem :))
Tud valaki nekem segíteni , egy jó szélvédős kéne nekem :))
Dzsozy17-12-2012 19:47:40 // 41834
Gyújtótrafó(k)
Hakesh17-12-2012 15:42:44 // 41832
Akkor ez is egy "szellem a gépben" eset. :)
gecsa17-12-2012 15:07:26 // 41831
az abs lámpa nekem is csak indítás után alszik ki..mindig úgy volt..és működik rendesen..
eldiablo15617-12-2012 14:34:04 // 41830
Sziasztok!
Ismerősömnek van egy 1.6os 115ös spidere ami ha gondol egyet és elkezd ppuffogni durrogni. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a kínja?
Ismerősömnek van egy 1.6os 115ös spidere ami ha gondol egyet és elkezd ppuffogni durrogni. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a kínja?
Hakesh17-12-2012 14:20:20 // 41829
Ma küldik fel az akkut bevizsgálni, majd update-elem a híreket. Elvileg a héten már lesz eredmény...
Az új akkuval eddig kifogástalanul működik a vas.
Egyébként a régi akkuval jellemző volt, hogy mikor MAR állásba tekertem a kulcsot, az összes kontroll lámpa kivillant, majd elaludt, kivéve az ABS lámpáját. Gyújtás után már az is kialudt. Addig ilyen sem volt. Most sincs az új akksival sem, az összessel együtt kialszik az ABSé is... Érdekes.
Az új akkuval eddig kifogástalanul működik a vas.
Egyébként a régi akkuval jellemző volt, hogy mikor MAR állásba tekertem a kulcsot, az összes kontroll lámpa kivillant, majd elaludt, kivéve az ABS lámpáját. Gyújtás után már az is kialudt. Addig ilyen sem volt. Most sincs az új akksival sem, az összessel együtt kialszik az ABSé is... Érdekes.
Tentacle16-12-2012 20:28:20 // 41828
Naja, mert csak úgy van garancia, ha "szakszervízben" érvényesíted a garanciajegyet, ami azt is takarja, hogy az autót is megmérik, mert sok esetben nem az akksi romlik el, hanem az autó rontja el, a szar töltésével. Amúgy normális helyen simán bevállalják a garanciát (visszaküldik a gyártónak/importőrnek, nem őket terheli amúgy sem), de az esetek nagy többségében nincs is alapja az igénynek, csak a vevők nem tudják vagy értik mire is vonatkozik a garancia.
Riki15-12-2012 19:58:55 // 41827
Sziasztok!
Tudok ajánlani olyan szerelőt Pesten, aki elektronikai dolgokkal foglalkozik? (egy DRL-t szeretnék beköttetni). köszi.
Tudok ajánlani olyan szerelőt Pesten, aki elektronikai dolgokkal foglalkozik? (egy DRL-t szeretnék beköttetni). köszi.
gecsa14-12-2012 22:03:40 // 41826
tesóssal én is jártam így...bár ott a tesó cserélte vissza...:D
TSiga ( I am the TSIG)14-12-2012 18:53:12 // 41825
Én is vettem anno a tuskóba akksit. Ugyanúgy vartát. Ezekben az übermarketekben nem vigyáznak az akkukra. pl. a Norautóban bemérik az akksit, hogy mit tud. Megkapod a garijeggyel a mérőlapot. Az autót is bemérik.
A vartát a faterom vitte el a garis szervízbe. Ott nem mértek semmit, csak megkérdezték, hogy tesco? Én máris cserélték...
A vartát a faterom vitte el a garis szervízbe. Ott nem mértek semmit, csak megkérdezték, hogy tesco? Én máris cserélték...
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-12-2012 18:46:28 // 41824
Remélem egyszer összefutok én is ilyen eladóval. utána nem fog felágaskodni egy darabig senkinek :)
mreni14-12-2012 18:36:19 // 41823
nekem is volt egy kísértetiesen hasonló szitu,panaszkönyvet sem volt hajlandó elővenni,aztán felhívtam egy "jóképességű" haveromat 15percen belül ott voltak egy fekete E mercivel,mondtam is az ürgének,hogy hozzá jöttek ám :D
10perc és egy kis beszélgetés és a kocsiban volt az új akksi.
Máshogy nem lehet az ilyenekkel "beszélni"...
10perc és egy kis beszélgetés és a kocsiban volt az új akksi.
Máshogy nem lehet az ilyenekkel "beszélni"...
vm14-12-2012 18:32:19 // 41822
Az egy dolog hogy prosztók, a másik meg hogy akksit mérni tudni kell, a harmadik meg hogy komoly műszer való hozzá, nem teszkós multiméter... Szóval három ok arra, hogy ez SE működjön normálisan...
W.14-12-2012 18:29:45 // 41821
Ugyanezt írhattam volna, szinte szóról-szóra! Nemrégen jártam így, de a panaszkönyv nálam még hátra van. Tele van az ország ilyen "kereskedőkkel"! Addig vagy jó, amíg fizetsz! Garancia? Ugyan, mi az mán....
Andy14-12-2012 17:51:32 // 41820
Semennyire! Már ami a saját tapasztalatom.
Asszony Spiderébe kellett aksi tavaly húsvét szombaton. Kizárásos alapon irány a tusko áruház. Vettünk varta aksit. Beraktam, indult, hurrá. Következő szerdán semmi delej nem volt benne. Autót megmértük, töltés ok, áramfelvétel zéró. Na előkaptam az aksi papírját, nézem bevizsgáló műhely Kispesten van. Még örültem is, mert az nincs messze. Kivettem a szart, és másik autóval elvittem. Na ott kijött egy tagbaszakadt tahó, aki ránézésre közölte, hogy az akku jó, menjek a piTSába. Mondtam nem mennék el hozzá, mert nincs otthon sem a neje, sem a lánya. :) Na ezt nem értette, csak pislogott. Kérdeztem, tőle hogy hol a panaszkönyv. Erre majdnem behúzott egyet. Rendesen rám mozdult.
Ekkor mondtam jó nem kell a könyv, felhívom a zsarukat, és feljelentem. Na erre kijött egy vén seggfej a panaszkönyvvel a hóna alatt. Szépen teleírtam, majd eljöttem.
Nagy sokára jött egy válasz levél, miszerint ÉN VAGYOK A HIBÁS, mert nem vittem oda hozzájuk a Spidert, és ők nem mérték meg. Az akku meg jó és kész. Mondjuk azt sem mérték meg! :) Mivel közben vettem másik aksit (ami azóta is jó) szartam az egészre.
Na így bízz ezekben!
Asszony Spiderébe kellett aksi tavaly húsvét szombaton. Kizárásos alapon irány a tusko áruház. Vettünk varta aksit. Beraktam, indult, hurrá. Következő szerdán semmi delej nem volt benne. Autót megmértük, töltés ok, áramfelvétel zéró. Na előkaptam az aksi papírját, nézem bevizsgáló műhely Kispesten van. Még örültem is, mert az nincs messze. Kivettem a szart, és másik autóval elvittem. Na ott kijött egy tagbaszakadt tahó, aki ránézésre közölte, hogy az akku jó, menjek a piTSába. Mondtam nem mennék el hozzá, mert nincs otthon sem a neje, sem a lánya. :) Na ezt nem értette, csak pislogott. Kérdeztem, tőle hogy hol a panaszkönyv. Erre majdnem behúzott egyet. Rendesen rám mozdult.
Ekkor mondtam jó nem kell a könyv, felhívom a zsarukat, és feljelentem. Na erre kijött egy vén seggfej a panaszkönyvvel a hóna alatt. Szépen teleírtam, majd eljöttem.
Nagy sokára jött egy válasz levél, miszerint ÉN VAGYOK A HIBÁS, mert nem vittem oda hozzájuk a Spidert, és ők nem mérték meg. Az akku meg jó és kész. Mondjuk azt sem mérték meg! :) Mivel közben vettem másik aksit (ami azóta is jó) szartam az egészre.
Na így bízz ezekben!
gecsa14-12-2012 17:32:28 // 41819
elméletileg be kell nekik, de egy telefont megér a fogyasztóvédelem felé, hogy ők mit mondanak, és mik a lehetőségek...
és a vásárlással kapcsolatos jogszabályokat is olvasgasd, lehet sokat tanulni..google a barátod..:D
és a vásárlással kapcsolatos jogszabályokat is olvasgasd, lehet sokat tanulni..google a barátod..:D
Hakesh14-12-2012 16:35:28 // 41818
Na sziasztok!
Elmesélem hogyan jártam.
Másfél hónapja elkezdett lemerülgetni az akksim, bikázgatva eljutottam vele az autóvillanyászhoz (Balogi Autóvillamosság Szombathely). Akku mérés megtörtént, ellenállás szinte semmi, csoda, hogy odáig elvitt... Töltés mérés, tökéletes.
Autósboltba el, új akksi vásárlás céljából, sajnos nem tartottak 55 Ah körüli akksiból csak Vipiemme, vagy mifene márkájú 50 Ah-s terméket, így azt hoztam el.
Eltelt egy hónap, nem indul az autó, akku lemerülve. Méreg elönt, szereztem akksitöltőt, most kedden feltöltöttem az akkut, szerda estére újra lemerült. Idegbaj határán felhívtam ugyanazt a villanyászt, hogy mi a helyzet. Vigyem el.
Ma elvittem, persze előtte feltöltöttem az akkut, hogy tartson ki addig is. Akksi mérés, töltöttség jó, mondom most töltöttem. Töltés mérés, még mindig tökéletes. Saru mérés, az autó nyugvó állapotban 0.03 áramfelvételt tanúsít, tökéletes. Szóval a diagnózis: szar az akku.
Vissza a boltba, garancia papírral. Boltos ámuldozik, hát ilyen nem szokott történni. Mondom neki, most szakítottunk a szokásokkal. Hát jó, akkor vigyem be neki hétfőn az akkut, ő majd felküldi Pestre, megvizsgálják és majd lesz valami. Mondom az szép és jó, de nekem szerdára autó kell, megyünk Szegedre.
A helyzetből az lett, hogy mivel nekem kellett egy jó akku, működő autó, így vettem egy új akksit és abban maradtunk, ha tényleg a régi akku a ludas (itt jön a bizalom a szerelőhöz), akkor visszakapom az árát.
Ennyi a történet.
A kérdésem pedig az lenne, hogy mennyire megbízható diagnózist produkálnak ezek a bevizsgálóhelyek? Mármint biztos saját helyre küldi, ha tényleg gatya az akku akkor be is vállalják!?
Köszönöm a türelmet! :)
Elmesélem hogyan jártam.
Másfél hónapja elkezdett lemerülgetni az akksim, bikázgatva eljutottam vele az autóvillanyászhoz (Balogi Autóvillamosság Szombathely). Akku mérés megtörtént, ellenállás szinte semmi, csoda, hogy odáig elvitt... Töltés mérés, tökéletes.
Autósboltba el, új akksi vásárlás céljából, sajnos nem tartottak 55 Ah körüli akksiból csak Vipiemme, vagy mifene márkájú 50 Ah-s terméket, így azt hoztam el.
Eltelt egy hónap, nem indul az autó, akku lemerülve. Méreg elönt, szereztem akksitöltőt, most kedden feltöltöttem az akkut, szerda estére újra lemerült. Idegbaj határán felhívtam ugyanazt a villanyászt, hogy mi a helyzet. Vigyem el.
Ma elvittem, persze előtte feltöltöttem az akkut, hogy tartson ki addig is. Akksi mérés, töltöttség jó, mondom most töltöttem. Töltés mérés, még mindig tökéletes. Saru mérés, az autó nyugvó állapotban 0.03 áramfelvételt tanúsít, tökéletes. Szóval a diagnózis: szar az akku.
Vissza a boltba, garancia papírral. Boltos ámuldozik, hát ilyen nem szokott történni. Mondom neki, most szakítottunk a szokásokkal. Hát jó, akkor vigyem be neki hétfőn az akkut, ő majd felküldi Pestre, megvizsgálják és majd lesz valami. Mondom az szép és jó, de nekem szerdára autó kell, megyünk Szegedre.
A helyzetből az lett, hogy mivel nekem kellett egy jó akku, működő autó, így vettem egy új akksit és abban maradtunk, ha tényleg a régi akku a ludas (itt jön a bizalom a szerelőhöz), akkor visszakapom az árát.
Ennyi a történet.
A kérdésem pedig az lenne, hogy mennyire megbízható diagnózist produkálnak ezek a bevizsgálóhelyek? Mármint biztos saját helyre küldi, ha tényleg gatya az akku akkor be is vállalják!?
Köszönöm a türelmet! :)
gecsa14-12-2012 15:00:05 // 41817
FL előtti 156 esetében az elektromos ablakok elővannak készítve arra, hogy a központi zár felhúzza őket záráskor? (komfortelektronika)
DieselManiaco(NagyVad)13-12-2012 18:38:57 // 41816
igen akkor jól emlékeztem:D
mreni13-12-2012 18:35:59 // 41815
fosch... :D
DieselManiaco(NagyVad)13-12-2012 18:18:04 // 41814
mi is volt a csigás /45 motorvezérlője?:D
megabo13-12-2012 16:18:57 // 41812
Sziasztok,
tudnátok esetleg ajánlani valakit Budapesten aki egy 1.6 TS 146-os Alfán kicserélné a termosztátot? BEHR érdekelne csak.
Érdekelne az alkatrész és a szervíz ára is.
Előre is köszi a segítséget.
gabor.bardosi@gmail.com
tudnátok esetleg ajánlani valakit Budapesten aki egy 1.6 TS 146-os Alfán kicserélné a termosztátot? BEHR érdekelne csak.
Érdekelne az alkatrész és a szervíz ára is.
Előre is köszi a segítséget.
gabor.bardosi@gmail.com
Jack13-12-2012 13:46:07 // 41811
Amikor villogott nekem akkor az gyújtótrafó volt és annak a hibajelét is tárolta mellé. Csak ebben az esetben rángatott. Viszont a lambda csere nem hozta meg az erejét, csak a katalizátor cseréje... És a kipufogós kiokosított, hogy a gyújtáshiba a katalizátor ellensége. Lehet neked is halmazati problémáid vannak, mint nekem volt.
gecsa13-12-2012 12:41:37 // 41810
nekem volt sportdobom a előző autómon, de most élvezem a csendet, a zenének sem kell üvölteni, hogy halljam, és beszélgetni is lehet..:D
viszont kinézetre sokkal jobban bejön egy szépen kikandikáló vég..:)
viszont kinézetre sokkal jobban bejön egy szépen kikandikáló vég..:)
Imyx13-12-2012 12:34:36 // 41809
A "régi" Supersprint persze sokkal hangosabb volt, (azt jobban szerettem) de a "mai" - E jellel ellátott - már kevésbé :))).
gecsa13-12-2012 12:20:57 // 41808
keress rá jutábon...nem azok a halk fajták...:D
mreni13-12-2012 12:19:14 // 41807
Ragazzon-t még csak V6on hallottam meg jts-en,elég brutál,nekem nagyon tetszett(az ára kevésbé :D)
Imyx13-12-2012 12:04:39 // 41806
A Supersprint 3000 után elhallgat, ez a dob pont az ellentéte, amit Te szeretnél. 3000 fölött már csak a motor hangját lehet hallani. Ez pályázáshoz jó, hogy ne zúgjon a füledbe. Szép, sportos hangja van 3000-ig.
A Ragazzonhoz még nem volt szerencsém.
A Ragazzonhoz még nem volt szerencsém.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
511
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?