Forum >> Szerelőműhely

andraska08-02-2007 20:36:55 // 14436
tutti?? mert én kaptam hozzá az autosboltban hogy nem árt cserélni!!
Nasty08-02-2007 20:20:26 // 14435
jah asszem 2002-től már van
Nasty08-02-2007 20:17:31 // 14434
Én ugy tudom a tanba van beépítve és nem szorul cserére, nem olyan mint a régi autóknál, de lehet hülyeséget mondtam.
andraska08-02-2007 20:02:56 // 14433
sziasztok!! meg szeretném kérdezni,hogy a 156-oson 1.6 ts tipuson hol van a benzinszűrő??segitsetek légyszi...
Liquid08-02-2007 19:48:38 // 14432
Éreztem, hogy valaki rárepül :DD Nem igazán tudom hogy sikerült...:)
imi15608-02-2007 18:44:37 // 14431
A cuccokat szerintem bármelyik"normálisabb"autósboltban megrendelheted,biztos,hogy be tudják szerezni. A szerelést nem tudom,hogy vállalná-e a srác,mert nagyon elfoglalt.Nekem is sokszor heteket kell várnom,hogy bejussak a műhelybe:((!De meg fogom kérdezni tőle!
imi15608-02-2007 18:32:50 // 14430
Csak a két belső lett kicserélve mindkét lengőkarban mert csak azok voltak rossz állapotban! A "műtétnél" nem voltam jelen sajnos,de nem mondta a srác,hogy problémás lett volna,igaz a hidraulikus prés kellett hozzá.Olyan meg minden valamirevaló gépműhelyben van.Anélkül nem ment volna a mutatvány!Itt is inkább az volt nagy meló amíg kiszerelte a lengőkarokat! Még annyit,hogy ha zörög az első futómű szerintem először a stabbekötőket kell megnézni,mert ha kicsit is meg vannak kopva,égtelen zörgést bírnak művelni az apró útegyenletlenségeken!Annak a cseréje nagyon egyszerű és viszonylag filléres dolog:)!Érdemes olyant vásárolni ami fém betétes,mert a műanyag betétesek pár ezer kilóméter után újra megszólalnak ezeken a nagyszerű magyar utakon:)! Remélem tudtam segíteni!
GTPeti08-02-2007 16:37:24 // 14429
Nekem 5x100-as van fent, ha ez megnyugtat. Spec csavarokkal persze.
GTPeti08-02-2007 16:36:37 // 14428
Érdekes, én nem vagyok képes a nyitókar meghúzásával egyidejűleg visszacsukni a betöltőnyílás ajtaját. Tudom, korlátozottak a képességeim. :) Liquid, te viszont a gyors tankolás nagymestere vagy. :))
Ferke08-02-2007 16:27:14 // 14427
Imi! a lengőkaron mindegyik szilentet cserélted? tehát a két belsőt (első, hátsó) és azt is, amelyik középen van, a gömbfej mellett? A kiszedés volt csak gáz? Mert én úgy hallottam, hogy a visszarakás a nagy szívás.
Selmak08-02-2007 16:00:28 // 14426
Akkor nincs mese csere. Ha jól néztem, ha tévednék majd kijavítanak. A szervoszivattyúnál lelehet a magasnyomású gumicsövekről a bilincset és le tudod engedni az egész rendszerből az elfáradt matériát. 1.2 L dextron III kell bele.
Liquid08-02-2007 15:53:25 // 14425
barnásfekete
Selmak08-02-2007 15:52:26 // 14424
Rátölthetsz a szervora nyugodtan ha még rózsaszín, ha megbarnult vagy elkoszolódott akkor csere.
Liquid08-02-2007 15:39:36 // 14423
háát, megoldható spec. csavarokkal, de sztem egyszerűbb ha keresel inkább 4*98-ast
FRC08-02-2007 15:28:35 // 14422
4x98 helyett 4x100 at fellehet szerelni ???? vagy inkább hanyagoljam az ötletet?
Morphin08-02-2007 15:13:13 // 14421
Éppen én is ezt szerettem volna megkérdezni. :-)))
GTPeti08-02-2007 14:59:32 // 14420
imi, két kérdésem van: az egyik, hogy hol lehet beszerezni a szüks. cuccokat? A másik, hogy a szerelő barátod vállalja-e másnak is a műveletet? (Asszem lennének jelentkezők...)
Liquid08-02-2007 14:57:19 // 14419
:DD Na megoldottam, kv-zás közben leugrottam a parkolóba... Az az okosság, hogy ha valaki húzza kart miközben csukod be, vagy izomból csukod be, akkor nem kattan be a kis lyukba a zár nyelve, hanem kicsit beljebb csukódik az ajtó és megakad a zár. Húztam a madzagot és közben a kiskanál nyelével óvatosan kimozdítottam. Asszem ragasztok belülre egy pár mm-es műanyagdarabot, hogy le lehessen a kelleténél jobban becsukni.
FRC08-02-2007 14:46:28 // 14418
Lementél a térképröl???? eddig kint álltam a kapuban :-)
Liquid08-02-2007 14:01:35 // 14417
Oké elugrok hozzád, 10 perc és ottvagyok :))
FRC08-02-2007 13:49:58 // 14416
Sikerül biztos, de ha mégsem gyere el és kinyitom neked... konzervnyitóval- ha másképp nem akar :-)))
Liquid08-02-2007 13:37:22 // 14415
multiszerszám? kalapács? :)
Liquid08-02-2007 13:36:17 // 14414
oké, köszi! én is valami ilyen megoldásra gondoltam...amint hazaértem megpróbálom
András bácsi08-02-2007 13:33:44 // 14413
Ha ez sem segít, jöhet a multiszerszám orosz módra :)
FRC08-02-2007 13:24:47 // 14412
te húzd a madzagot, valaki meg egy csavarhúzóval pöckölje ki a sapkát..... de rakj alá azért egy rongy darabot, márcsak a festék megvédése céljábol
Liquid08-02-2007 13:12:31 // 14411
Legalább már tudom mire való az a madzag :)) De sajna nem oldotta meg a problémát, ugyanúgy kattan, mint amikor karral nyitom, de továbbra sem mozdul :(
FRC08-02-2007 13:00:47 // 14410
akkor kézenfekvő a megoldás! :D Shok serencsét....
csocsi08-02-2007 12:59:45 // 14409
Most hogy írod a 156-ban is van ilyen.
FRC08-02-2007 12:58:02 // 14408
164 ben van egy madzsag amivel a csomagtartóbol is ki lehet nyitni, nézd meg, lehet a kárpit mögött van
Liquid08-02-2007 12:40:39 // 14407
SOS segítségre lenne szükségem. Ma vettem észre hogy kiakadt a tanksapka-nyitó. Ahogy huzigálom a kart kattan a fedél mögött, de nem nyílik, és kicsit be van esve a fedél. Találkozott már valaki ilyen problémával? Merre induljak? Köszi előre is!
Marek07-02-2007 23:11:43 // 14406
Naja a szenya! Hallom sportosítottad a verdád üléseit! :)))))))))))))))))))
Tommaso 15907-02-2007 16:51:26 // 14405
Köszi! Így elég elrettentően hangzik:-((((( HGa valaki bevállalná ezt,akkor viszon tnyilván én is ezzel a módszerrel orvosoltatnám a problémát:-)
imi15607-02-2007 16:45:31 // 14404
A lengőkarral tényleg több a macera,mert abból csak hidraulikus préssel sikerült kinyomatni a szilenteket(azzal viszont nagyon könnyen ment)! A stab rúdhoz viszont nem kell ilyesmi.Ott inkább a kiszerelés a szívás. Le kell engedni az egész motortartó bölcsőtés csak utána lehet hozzáférni a rúdhoz.Viszont ha már kint van egyszerű a dolog:le lehet fúrni róla a fém kengyeleket(vagy minek hívjam:))) és ki is jön a szilent. Az újakat a helyükre és már mehet is össze!Ez a művelet három órát vett összesen igénybe,de elég jól felszerelt műhelyben csináltuk(légkulcs,akna stb.,na meg az ügyes szerelő barátom:)) Igaz egyszerűbb volna komplett lengőkarokat,stabrudat cserélni,de azok tényleg horror áron vannak.A rúd hatvan ezer körül lett volna,a lengőkarok pedig szintén:(! Ezért választottam inkább ezt a megoldást.Így kb.tizenöt ezerbe fájt a mutatvány:)!Azért nem mindegy:D!
Seriff07-02-2007 16:10:34 // 14403
Majd Áki örömködhet vele;)
imi15607-02-2007 15:35:15 // 14402
Sajna konkrét árakkal nem tudok szolgálni,mert egy autósboltos barátomnak köszönhetően mindenhez erősen"akciós"áron jutottam hozzá,sőt a csere is az ő műhelyében történt,úgyhogy munkadíj sem volt! Egyébként ezek a szilentek ilyen párezer forintos holmik,úgyhogy nem egy nagy érvágás:)! Ráadásul sok rémhírrel ellentétben lehet külön is cserélni őket,nem csak rúddal,vagy lengőkarral együtt!Úgy már durvábbak lettek volna az árak:(!
Marek06-02-2007 23:01:05 // 14401
Képzeljéte Robi ma este rakta össze a volt Temprám 1.9TDI (vezműszíj szakadt volt plussz a HF kuka lett), és a próbakörön nem hittem az érzékszerveimnek! Mintha egy kétszer akkor turbót tett volna föl rá , ha nem tudnám,hogy nem így van azt gondolnám 2.4-es mocijáról áldozta be a KKk-t, pedig NEM! Naszoval verda jobb mint újkorába, kár , hogy eladtam... :( Azért Robi még1xköszi nagy voltál! :)
Buksi06-02-2007 21:10:56 // 14400
Meg engem is! :-)))
Wickey06-02-2007 21:00:04 // 14399
jajóvan, megvan. Köcce.
GTPeti06-02-2007 13:30:54 // 14398
Ezek közül mindegyik átlagos, vagyis Bárdi, Unix helyeken kapható alkatrész, vagy pl. a szilenteket macerás beszerezni? Megtennéd, hogy írsz árakat?
GTPeti06-02-2007 13:29:43 // 14397
Wickey, "A LED-es izzóhoz való index"reléket" hol lehet beszerezni?" Tessék csak kicsit visszaolvasni!! ;)
Seriff06-02-2007 11:31:20 // 14396
Help:) Hogy kell kiszerelni a 145 első üléseit? Dziękuję bardzo!
Tommaso 15906-02-2007 10:47:21 // 14395
Ez engem is érdekel!
Poló05-02-2007 21:06:58 // 14394
És mennyibe fájt ez a csendes futómű?
imi15605-02-2007 20:46:44 // 14393
Végre nem zörög a futóművem:)! Lengőkar-szilentek,stabrúd szilentek,stabbekötők kicserélve,de most legalább csend van:)! Nem is gondoltam volna,hogy ilyen csendes tud lenni az Alfa futómű:D!
Tommaso 15905-02-2007 13:14:53 // 14392
A stab,és lengőkar szilenteket szerintetetk ki lehet cserélni bronz szilentekre???
Wickey04-02-2007 20:04:57 // 14391
Stimmel. Csak azt nem értem mire jó ez az egész. Én arra használnám mondjuk a gtv6nál, hogy az öreg, viseletes kábelezésen ne döngessenek amperek, menjen csak nyugdíjba a kiszolgált drót, 0.5-1A-t röhögve elvisel komolyabb feszültségesés nélkül. Viszont így pont nem működik pl. az index. A LED-es izzóhoz való index"reléket" hol lehet beszerezni?
GTPeti04-02-2007 19:25:21 // 14390
Az izzó ellenállása kb. 7-8 ohm (21 Watt/12 Volt). Ha két 15 ohmos ellenállást párhuzamosan kötök, akkor kb. ennyi lesz az eredő. (Azért 15 ohmos, mert az szabványos érték.)
Liquid04-02-2007 00:45:12 // 14389
nem sorosan inkább, a párhuzamos tovább csökkenti az ellenállást nem?
Wickey03-02-2007 23:36:10 // 14388
Párhuzamosan?
GTPeti03-02-2007 20:49:43 // 14387
Valóban ellenállást kell bekötni párhuzamosan. Oldalanként pl. két-két 15 ohmos 5, vagy méginkább 10 wattos ellenállást párhuzamosan. Van amúgy egy sokkal szebb megoldás is: Ki kell cserélni a villogtatóelektronikát. Nem tudom a te autódban pontosan milyen van, de a Hella sokfélét gyárt és nagy az esély, hogy teljesen kompatibilis típust is találsz. Ennél csak annyi a különbség, hogy jóval kisebb terhelésnél kezd csak el gyorsan villogni. Vagy nincs is ilyen (figyelmeztető) funkciója. A Hella Magyarországnál amúgy tudnak segíteni. (Én vettem a másik autómba ilyen villogtató relét, az ő infojuk alapján. Vmi BMW-ben használt típust. Az ára kb. 5eFt.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.