Forum >> Szerelőműhely
Trombozis21-04-2007 11:24:18 // 15151
Jajj, de király! Elhiszem. Akkor megveszem azt! Júúúú kajak olyan boldog lettem, hogy mindjárt elkezdek dolgozni. :-DDDDD
Köszi szépen!
Georgee21-04-2007 11:20:06 // 15150
Hali,
Rá lehet tenni,nekem is volt a 146 omon ilyen műtét.Csak az anyaga más.
Trombozis21-04-2007 11:02:47 // 15149
Q1LACI20-04-2007 15:07:01 // 15148
FIGYELEM! VEZÉRMŰSZIJ CSERE AKCIÓ A Q1 MŰHELYBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
VEZÉRMŰSZIJ CSERÉJÉT VÁLLALJUK :145 146 155 156 1.4 és 1.6 TWIN SPARK TÍPUSOKON AKCIÓS ÁRON!
BÖVEBB INFÓ: Q1 MŰHELY TEL: 367-0025
(HIVATKOZZATOK A NETEN TALÁLT HÍRDETÉSÜNKRE,HOGY LEGYEN VISSZAJELZÉSÜNK)
VÁRUNK MINDEN ALFÁST SZERETETTEL
Liquid20-04-2007 14:41:11 // 15147
Cartársak! Van egy érdekes problémám. Hideg indítás után kb. fél perccel elkezd a motortér jobb oldaláról hallatszik valami zörgő-csörgő-fémes hang, úgy tűnik független a fordulatszámtól. Mikor elkezd melegedni a motor először rövid ideig szakaszos, majd elhallgat. Semmit más tünet. Lehet hogy nem gáz, de zavar. Nincs valakinek tippje? (156 2.0TS)
Wickey20-04-2007 14:19:45 // 15146
azon nem zörögnek hanem nyöszörögnek, sivítanak, nyikorognak, és ütemesen, nem összevissza.
A legszebb a vízpumpa, az teljes csöndben képes magát megadni, és hengerfejesre tenni a motort :)
kertecs20-04-2007 13:13:56 // 15145
Attól h a neten tippelgetünk még lehet akármi, derítsd ki, nehogy beleszaladj valamibe. Persze remélem h vmi egyszerű dolog és nem komoly
mesa20-04-2007 12:51:12 // 15144
A vezérlés módosító a vezérműtengelyek nyitási idején változtat és mechanikus, pneumatikus, nem kell hozzá semmi elektronika.
A vezértengely végén van, a fotón nem ez látható !
Motorban károsodást nem okoz , utalva az utolsó mondatodra...
Bazsa7220-04-2007 12:36:00 // 15143
Köszi, így már legalább vmi világos a dologból:)
Azt mondták, ha kicserélik nekem ezt az excenter csavart, mert el van kopva, akkor megszüntethető a a fenék dobálós-pattogós jelenség:)
Még egyszer thx:))))
joe15620-04-2007 12:15:23 // 15142
A 156-nál Ha jól vettem ki a képből (balról a második csati) a lambda szonda csatlakozója , ami a kipufogó csonkba van becsavarva . Azt nem tudom hogy a 155-nél is az e de szerintem igen . Ja és ha az nem jó attól igencsak köhöghet a gép .
Toma20-04-2007 12:11:22 // 15141
Ok, kösz a tippet.
Arra voltam csak kíváncsi, hogy nem valami komolyabb (pl: görgők, vagy vmi ilyesmi)
kertecs20-04-2007 11:44:15 // 15140
Legutóbb nálam a kipufogón lévő egyik hővédő lemez gyengült el és zörgött, mondjuk ez már az autó alja felé van.
Hallgatózni kell, h pontosítsd honnan a hang
luxy15620-04-2007 11:43:12 // 15139
156 esetén az excenter csavarral lehet állítani a hátsó futóművet, ha kivannak a szilentek a hátsó lengőkarokban kotyog az egész, és tényleg dobálhatja a farát.
Toma20-04-2007 10:47:29 // 15138
Mióta nálam van még egyszer sem nyúltak hozzá!
Wickey20-04-2007 10:42:41 // 15137
laza csavar :)
viccenkívül: fene tudja, hallani kéne. Nem piszkáltak valamit az autón ami után nem raktak vissza rendesen egy-két apróságot?
Toma20-04-2007 10:36:26 // 15136
Ciao Cartársak!
2000-es évjáratú 145-ös Alfával kötöttem össze életemet november elején, most kb 72 000 kilométer van benne.
A problémám az, hogy az utóbbi időkben, főként a beindítás utáni percekben - de néha még bemelegedés után is - gázadáskor enyhe zörgés, rezonancia hallható a motortér felől - a hang kb olyan, mintha egy fémpénz rezegne.
Kérem a segítségeteket, amennyiben van tippetek, hogy mi lehet a gáz!
Előre is kösz!
Toma
Johnson19-04-2007 18:27:46 // 15135
ezért aggódok én is!gyorsan orvosloni próbáom a problémát majd!köszi még egyszer!
Willy19-04-2007 18:23:23 // 15134
Nincs mit.
A vízhőmérsékletre nagyon vigyázni kell, mert könnyen hengerfejes lehet a vas.
Johnson19-04-2007 18:21:04 // 15133
majd vigyázok!ami oldaladon van kép esztergomból pont rajta van az enyém is!kis piroska!
Johnson19-04-2007 18:19:50 // 15132
megnézem a csöveket.roppant kellemetlen dolog ez.kösz a segítséget!
Poló19-04-2007 18:16:52 // 15131
Csak nehogy megégesse a kezét :)
Willy19-04-2007 18:16:08 // 15130
Vagy még az is lehet, hogy a termosztátod nem nyit ki. Amikor 100 fok körüli a víz nézd meg hogy az összes vízcső meleg-e.
Johnson19-04-2007 18:12:19 // 15129
csak most kezdte el ezt csinálni.a vizen én is gondolodtam.meg is fogom nézni.köszi a segítséget.szólok h mi volt a gond!
THX!
Willy19-04-2007 18:04:02 // 15128
130 az nagyon sok.
Van elég víz a rendszerben?
Ha igen, akkor lehet hogy fordítva van bekötve a hűtőventillátor és a rossz irányba pörög.
Célszerű a hűtőt évente leszedni és kitakarítani. Elég sokat számít. Én kompresszorral szoktam kinyomatni.
Johnson19-04-2007 17:47:27 // 15127
hello cartársak!egy kis segítség kéne.egyfolytában melegszik a vizem.130 fok körül mozog dugóban.a ventilátor bekapcsol de nem hűti le.menet közben is 100 fok felett van.mitől lehet ez?
Tibe19-04-2007 13:47:36 // 15125
Üdv Cartársak :)
Kérdésem lenne. :)
Hülye haverom rátehénkedett az anyósülés felőli ajtóra miközben ki volt nyitva, és kicsit sztem lejjebbnyomta szal ha beteszem hülye hangja van, látni nem látszik hogy elmozdult volna. Szal be lehet vhogy állítani hogy kicsit feljebb emeljem az ajtót és olyan legyen mint volt? :)
Bazsa7219-04-2007 13:44:05 // 15124
Car-társaim az éterben!
Mond valakinek valamit az hogy "hátsó excenter állítható csavar + két szilent". Állítólag ezért dobálja a fenekét a kicsikém kanyarban meg hírtelen fékezésnél.
Valós ez a dolog, vagy csak le akarnak húzni egy kis pénzmaggal?
És egyébként is mi a fene ez az excenter csavar?
Valaki tud mondani valamit nekem?
Selmak19-04-2007 11:50:29 // 15123
Pontos a megfogalmazás a vízpumpát is a vezérműszíhajtja. Veszel egy pl. Gates készletet abban van spanológörgő + vezetőgörgő. Vízpumpát az külön kell venned.
Tocsa19-04-2007 11:47:25 // 15122
Üdv ! Szerintem igen ki tudod cserélni a szimeringeket de nem egyszerű mert egy kell hozzá célszerszám amivel a szeleprúgókat lenyomod na meg ki kell támasztani valahogy a szelepeket a szívó illetve kipufogó torkokon keresztül !
Na meg nem biztos hogy csak a szimeringek miatt van gond , a szelepvezetők , gyűrűk szelepszárak si lehetnek kopottak! Jobban járnál egy hengerfely levételével / rendbetétellel lehet hogy költségesebb de akkor kiderül minden és utánna biztos nincs gond ha megcsináljátok rendesen!
TI lliék19-04-2007 11:06:33 // 15121
Sziasztok! Drága gépezetünk újabb műtétekre szorul. Ebben szeretném a segítségeteket kérni.
A vezérműszíj cseréjéhez még mi szükséges?
156 jtd sw-nél a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja? Ha igen akkor feltételezem azt is ki kell cserélni. Köszi előre is a válaszokat: Zsuska (elég laikusan) :)
Piritu - 1.000.00017-04-2007 22:35:22 // 15120
Én mentem már 10e km-t folyamatosan (nem csak indításkor csinálta) karattyoló motorral. Más baj nem lehet (nem törik el) csak ronda a hangja.
Piritu - 1.000.00017-04-2007 22:33:39 // 15119
A csatlakozónak SEMMI köze sincs a vezérésmódosítóhoz!
Az egy teljesen mechanikus szerkezet és a szívószelepeket vezérlő tengely végére van felszerelve a tengely és a bordásszíj tárcsája közé. A feladata az, hogy a fordulatszám növelésével elfordul az eredeti állapothoz képest, így a szívószelep máskor nyit.
Amúgy nem tudom mi lehet az a csati...
tread17-04-2007 21:18:30 // 15118
hang alapján nincs különbség. teljesítmény se változik. szwal nemtom. :D
joe15617-04-2007 20:10:20 // 15117
Hát nálam néha indítás után jelentkezik ez a kalattyolás egy kis ideig ,kb 5-10 mp-ig . Szerinted meddig birja még a szerkezet ?
Attiska17-04-2007 18:03:48 // 15116
Attie,
Igen, a JTS-ben is ez van, a cikkszám is ugyanaz.
Dzsozy17-04-2007 17:35:02 // 15115
Hát jól gondoldoltad! Az a vez.módosítóhoz van! (Veszel egy zsblámpát, kapsz hozzá elemet, de az eladó azt mondja, hogy bele ne rakd. Hát?) Vez módosító tudtommal a szelepek nyitását, zárását szabályozza. Ha jól műkszik, akkor karattyol a motor, ha az általad mutatott csatit lekapod róla. Ha pont fordítva muzsikál, akkor hát nem egészséges a vez.módosító. Dízel hang? Fogyasztás? Nyomaték eltűnése? Elég kellemetlen tud lenni a moci, ha esetleg nem akkor nyit-zár a szelep, mikor kellene.
Ákimáki17-04-2007 15:52:04 // 15114
Sziasztok! 146 1.6 Ts SE-hez keresek a lökhárítóba való rácsot. Tudjátok, a rendszámtábla alá. Tud valaki segíteni abban, hogy hol találhatnék ilyet és kb mennyiért?
Előre is köszönöm.
Kamile17-04-2007 14:17:25 // 15113
Köszi szépen! ezeket megnézzük! remélem nincs nagy gond...
Wickey17-04-2007 13:12:33 // 15112
Első - hátsó kerékméreted egyforma?
Nincs durva különbség a mintázatok között? ...pl. elsők újak, a hátsók erősen kopottak...
Nem lapos az egyik kereked?
Nem fog be egy picit az egyik féked?
Fordulatszámkülönbséget keresek a kerekeid között, ezek az okok jutnak hirtelen eszembe. Ezután jönne a rossz ABS jeladó, meg a rozsdás, korrodált jelvezetékcsatlakozók.
Nasty17-04-2007 13:02:20 // 15111
Nekem is hasonló gondom volt / van kb fél éve lecseréltem a lmm-et utángyártottra, de most megint előjöttek a gondok. Lmm tisztitás alkohol sprével ill a pillangószelep tisztitása csak átmeneti megoldás, utána mindig előjön föleg egy hosszabb táv után. A pilangó szelep tisztitást meg a ház leszedése nélkül is el lehet végezni, csak a csöbilincsnél kell szét szedni. Mindig van ott valami kis kosz, de a gondot sztem nem biztos h az okozza. Olyat is hallottam hogy a gyári szoftver nem igazán tökéletes és új program kellene rá. Asszem elsősorba az első szériás 156 oknál gyakori ez a gond.
Kamile17-04-2007 12:48:42 // 15110
Hali!
Van egy promlémám: Kigyullad az ABS visszajelző a műszerfalon, de nem egyszerre indíttáskor, hanem kb 1km után.
Megpróbáltam, leállítottam miután kigyulladt és újra nem égett a visszajelző kb 1km-ig aztán megint :(
Mi lehet a probláma?
passion7617-04-2007 10:38:03 // 15109
Még egy dolog. Nem merem a pillangószelepeket tisztítani, mert egy svéd cartárs a sajátját így tett tönkre. Másrészt ha az alapjárati motort kitisztítom és megszűnik a probléma, amiben erősen hiszek, akkor nincs is rá szükség. Korábban volt egy 2.0-s dedrám, abban önmagában a szívócső tisztítása csak nagyon átmenetileg segített.
passion7617-04-2007 10:32:31 // 15108
Van valakinek robbantott rajza a motortérről?
passion7617-04-2007 10:31:46 // 15107
Hát a gyertya is éppen pont cserére szorul, de még muszáj lesz neki 4.000 km-t elmennie.
vgyurci (powered by boxer)17-04-2007 07:47:33 // 15106
Hasonó problémával küszködök! A szívótorok és a pillangó-szelep tisztításával jelentősen javítható a helyzet. Ha már szétszeded, érdemes megpucolni az apróságokat, amik ott vannak. Az alapjárati motort nem negy ördöngősség szétszedni. Valszeg sokat fog javulni, de a gyertya mikori?
Xixo17-04-2007 02:54:13 // 15105
Nem vagy elég elhivatott!! :)))
tread16-04-2007 22:17:50 // 15104
Sziasztok.
Nemtudom hogyis kéne belekezdeni, kicsit olvasgattam ezt a topikot.
Amikor megvettem a vasat, a fószer azt mondta hogy azt csatlakozót (lásd kép) ne dugjam be, mert "hülyén jár tőle a motor". Akkor nem is foglalkoztam vele annyira, de már bánom h nem kérdeztem rá, hogy mi az, és h miért ne dugjam be. Saját kútfőböl arra a diagnózisra jutottam (persze lehet, hogy rosszul) hogy az a bizonyos csatlakozó a vezmódosító, legalábbis ahoz lehet vmi köze. (persze lehet h nagyon messze járok az igazságtól -> ha ígyvan, plíz ne nagyon nevetni :] ) Szwal ma délután bedugtam, motor indít de semmit mást nem vettem észre mint amikor nem volt bedugva. Szwal így nemtom, h miért mondhatta, hogy ne dugjam be?! Ja és ha nem az amire gondolok akkor mi és mit tud? :$ előre is thx

Nemtudom hogyis kéne belekezdeni, kicsit olvasgattam ezt a topikot.
Amikor megvettem a vasat, a fószer azt mondta hogy azt csatlakozót (lásd kép) ne dugjam be, mert "hülyén jár tőle a motor". Akkor nem is foglalkoztam vele annyira, de már bánom h nem kérdeztem rá, hogy mi az, és h miért ne dugjam be. Saját kútfőböl arra a diagnózisra jutottam (persze lehet, hogy rosszul) hogy az a bizonyos csatlakozó a vezmódosító, legalábbis ahoz lehet vmi köze. (persze lehet h nagyon messze járok az igazságtól -> ha ígyvan, plíz ne nagyon nevetni :] ) Szwal ma délután bedugtam, motor indít de semmit mást nem vettem észre mint amikor nem volt bedugva. Szwal így nemtom, h miért mondhatta, hogy ne dugjam be?! Ja és ha nem az amire gondolok akkor mi és mit tud? :$ előre is thx

Selmak16-04-2007 13:31:09 // 15103
Ha jól látom nekem a JTD ben 70 Ah Eagle, akksi van. Éppen belefér. Elméletileg a TDben és TS-ben is ugyanakkora az akksitálca, tehát tiedbe is bele kell menjen. Tipp. Akksi alsó peremét nyugostan meg lehet faragni -persze nem kilyukadásig, ha néhány mm-s a túllógás.
Selmak16-04-2007 13:17:50 // 15102
Longman. Az tanácsolom nekik első lépésben hogy a katrgáz kivezető csövet nyissák a szabadba, mert jürgenvágennál is gyakran előfordul hasonló eset amikor is a kartergáz cső valamelyik ága eltömődik és nem tud távozni a gáz ilyenkor a morotolajat gyakran felküldi az égéstérbe a gyűrűk mellett vagy a szabad kartergázcsövön a szívócsőbe. Az szakaszos motorolajégetés is időszsakos kartergáznyomás növekedésre utal.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
5
Guests5
592
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?