Forum >> Szerelőműhely

KisP24-04-2007 10:37:26 // 15199
1,1 misiért van is egy 4ajtós turbo kappa,lecsapok rá:PPP olyan felszereltsége van,hogy csak nézek,96-os és elektromos behajtható tükrök,elek. ülés,stb. ilyen nyalánkságok,király!!!!
KisP24-04-2007 10:35:47 // 15198
hadd gratuláljak én is a kappa-dhoz,nagyon szimpi a gép,csak nehogy én is váltsak egy kappa 2.0T-re közel 200lóerő,húh,belegondolni is rossz:)))
Üvegtigris24-04-2007 10:33:52 // 15197
Sziasztok! Nagynehezen 1-2 szerelőműhely+146 topicos beírogatás után idetaláltam : D Jó a topic, épp most frissen gyorsan végigolvastam, kérdésem: 1.4-es TS 146-ba melyik vezmódosítót ajánljátok (mivel volt itt szó Lancia, stb) milyen cikkszámmal és honnan rendeljem, amelyik biztos, hogy passzol és a lehető legjobb lesz hozzá? ui.: Szerintetek érdemes megrendelni a javítószettet és állapottól függően belerakni?,vagy max, ha nem jó, akkor pedig mehet bele az új. Előre is köszi
Azmo24-04-2007 10:23:18 // 15196
ez bók volt pajtás, nem értelek :D
granturismo24-04-2007 10:17:28 // 15195
Mit romboljátok itt a nagy nehezen felépített image-emet?:-)) Én egy megfontolt ember vagyok!:-))
Azmo24-04-2007 10:13:01 // 15194
Nálad nem lehet tudni hogy mikor megy el az eszed megint :D
granturismo24-04-2007 10:09:08 // 15193
Mondjuk ez igaz. Akkor úgy írom közeli távoli terveimben nem szerepel:-)
pb_24-04-2007 10:06:48 // 15192
Még nem tud6od, hogy mit hoz a jövő.)))
granturismo24-04-2007 09:52:38 // 15191
Van erre egy külön topic. Nekem nem nagyon volt/van/lesz TS motorom, úgyhogy nincs saját tapasztalat.
Üvegtigris24-04-2007 09:45:11 // 15190
Köszi az erőfeszítéseket : )
Üvegtigris24-04-2007 09:43:57 // 15189
Egyébként érdemes a felújítókészletet venni vagy mindenféleképpen a variátort cseréljem? Nem gáz ha 40E csak inkább biztos, hogy jó legyen. Csak gyárit lehet bele kapni? Hol érdemes megrendelni?
granturismo24-04-2007 09:43:16 // 15188
Visszapattant, mert túl nagy. Megpróbálom tömörítve.
Üvegtigris24-04-2007 09:33:55 // 15187
A szöveget megkaptam, de a dokumentumot nem. Légyszi küldd el mégegyszer. Köszi
Ferke24-04-2007 09:19:54 // 15186
A benzinnek nem lehet köze ahhoz, hogy nincs 3 hengerben elegendő kompresszió. Ha korábban nem volt semmi furcsaság (erőtlenség, füst), akkor az is a hengerfej tömítés gyanúja mellett szól.
Ferke24-04-2007 09:14:20 // 15185
Ha a hf tömítés para csinálhat ilyet, hogy 1szerre 3 hengernél is elszáll a kompresszió. És ezért is füstölhet, mint az állat.
Ferke24-04-2007 09:13:11 // 15184
Szerintem egyszerűbb, ha elviszed egy szilenteshez és kb 4-5k-ért kicseréli párban, 1 óra alatt.
Üvegtigris24-04-2007 07:51:44 // 15182
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni: Haverom 1.4-es TS-járó van szó /146/. Szíjhajtás oldalról hallható valami hang alapjáraton és a fordulatszám emelésével is, először azt hittem, hogy valamelyik feszítő, vagy vezető görgő adja a hangot, de megkért a srác, hogy mérjünk kompressziót csak úgy mellékesen. Miután befejeztük a kompressziómérést (kb. 20 perc) beindította és kb. 3 mp-ig hallható volt belőle egy nemegyszerű hang. Valószínűleg a vezértengelyállító adja ezt a hangot, de nem igazán ismerem az Alfánál ezt a rendszert. Kérdéseim: Mennyire komoly problémákat tud ez okozni? Ha nektek is volt már ilyen problémátok, mennyibe kerülhet hozzávetőleg az alkatrész? Esetleg ha tudnátok róla műszaki leírást, rajzot, vagy bármilyen képet küldeni nagyon köszönném.
Wickey23-04-2007 23:42:41 // 15181
Azt azért nem ártana megtudni hogy miért nincs kompresszió a hengerekben, és hol van a veszteség, a dugattyúgyűrűknél, a hengerfejnél, vagy a szelepeknél? Ez úgy nagyon hirtelen csak akkor lép fel, ha hengerfejes lesz az autó (tömítés átég, vagy átszakad), amúgy pedig lassacskán alakulna ki, de ez sanszos hogy csak egy hengernél csinálná, nem háromnál. (Vagy nem három darab, hanem a hármas számú hengerről van szó?)
pb_23-04-2007 23:17:10 // 15180
El fog férni, mert a QV gyári felni mérete 15"x6J, 195/55 R15-ös gumival. Olvastam, hogy volt váltós kérdésed, ha azt szeretnéd, hogy adott fokozatokban kevesebbet forogjon ugyanolyan sebességnél, ezt leg1xűbben a végáttétel, vagyis a differencálmű +változtatásával érheted el. Ehhez a manőverhez még a váltót sem kell leszedni, viszonylag "1xűen" kivitelezhető. Most nem tudom milyen difi van a váltódban, 11/45-össel, már elérhetsz változásokat, de leginkább a 9/35-össel érhető nagyobb változás. Aztán lehetne játszani 33-as difikkel is, bár azt nem tudom, hogy pontosan ugyanolyan-e, mint a 45/46 boxereké. Ha a fokozatokkal is szeretnél játszani, ahhoz 1edi váltót kell már építeni.
boyci23-04-2007 23:05:40 // 15179
minden tanácsadómnak: nemrég annyit megtudtam h 3hengerben nincs kompresszió, és a gyertyák is gallyon vannak..holnap aztán kiderül még ez+az, majd meglátjuk! így hogy én nem értek hozzá, személy szerint én is benzin minőségére gondoltam, ami nem tett jót neki..
Belga23-04-2007 18:39:37 // 15178
Srácok,
nem tudja valaki, hogy 156-hoz a bekarikázott szilentet külön be lehet valahonnan szerezni? Illetve ha igen, akkor mennyire bonyolult a szerelése.
Köszi :)

Bea...23-04-2007 18:28:14 // 15177
15x 7 et 30 remélem elfér
prooF_7523-04-2007 17:54:32 // 15176
Hello! Úgy tudom hogy ha az eredetinél nagyobb motort akarsz berakni, akkor hivatalosan kell hozzá átalakítási engedély, amihez egy tervet kell szolgáltatnod az egész átalakításról. És úgy hallottam hogy ezt a tervet csak szakember csinálhatja, ami párszázezer forintba szokott fájni. Plusz még rájön ugye az új műszaki, eredetvizsga, meg mindenféle egyéb eljárási költség gondolom. Szóval nem egy olcsó mulatság, akkor már jobban megéri ha eladod az 1.6-ost és veszel egy gyárilag 2.0-ást. (persze vannak különböző trükkök még az átalakításra, de az meg nem teljesen rizikómentes)
gstup23-04-2007 17:45:12 // 15175
Sziasztok! Ha az 1.6-os motoromat leszeretném cserélni egy 2.0-ra akkor milyen hivatalos szervet/ket kell megkeresnem az engedélyért? Üdv Mindenkinek
Selmak23-04-2007 15:55:40 // 15174
Olaj kerülhet akkor is az égéstérbe ha valahol a katergázcső el van tömődve. Ilyenkor a megelmekedett katernyomás miatt a legkisebb ellenállás felé veszi az irány nem kevés olajat behordva. Pl ha hengerfej ből nem tud távozni akkor a katernyomás felviszi az alsó szelőzőből az olajat a szívótorokba.
mesa23-04-2007 15:48:04 // 15173
Akkor fehér vízfelhő úszott volna utána, nem ?
Ferke23-04-2007 13:55:28 // 15172
Igen, kicsit hengerfej tömítés gyanús a dolog. De remélem nincs igazam.
Bazsa7223-04-2007 13:49:24 // 15171
Ha naon füstöl, akkor vhol (tömítés, stb) olaj került az égéstérbe...
Ferke23-04-2007 13:44:49 // 15170
Máris közölték, hogy mennyi lesz? Akkor már tudniuk kell, hoy mi a baja! Nem mondták, hogy milyen lehetőségek vannak? A nagyon nagy füstöt eregető füstölős kipuff lehet sajnos nagyobb gond is. :((
Wickey23-04-2007 13:33:24 // 15169
Csak egy tipp... vizes benzin? A motor nem rángatott, és nem volt erőtlen?
boyci23-04-2007 13:02:12 // 15168
na ciao! miután téves oldalon hosszas gomb-nyomogatás után leírtam mi is a gondom, hozzátok tanácsoltak! hangsúlyozom: kezdő vagyok uhgy bocsi! szóval ma vittem lelkem (145 1.4 T.Spark) szerelőhöz.egy tankolás és egy autópálya után a kipu füstölni kezdett...nem kicsit. aztán másnap már be sem indult. most átnézik, de közölték velem a summát, amibe majd kerülni fog... szerintetek mi lehet vele??
pb_22-04-2007 23:55:46 // 15167
Az marad6. Még 1 dologot nem árt majd +nézni, a felni méretét, vagyis a jelenlegi felnid álá fér-e a QV féktárcsája, és féknyerge.
Bea...22-04-2007 23:11:34 // 15166
De, bocs a főfékhengerre gondoltam. Az is cserés?
Hari22-04-2007 21:59:39 // 15165
Ácsi... a féknyergen pontosan mit értesz? (A féknyereg az kompletten az egész fékmunkahenger + a fékbetéttartó kengyel - ezt igy egyben csere + a hozzá való tárcsa és fékbetét. ...na meg akkor már új gumifékcső.)
pb_22-04-2007 21:59:16 // 15164
A nyereg tulajdonképp maga a munkahenger.) Nem a főfékhengerre gondoltál?
Bea...22-04-2007 21:46:34 // 15163
Ja de ha csak ennyit kell akkor azt mondom ok, de ha már munkahengerrel meg ilyenekkel kell babrálni akkor nem érdekel.
Hari22-04-2007 21:14:24 // 15162
Azt hiszem mást nem. (Ép elég ez is)
Bea...22-04-2007 15:04:36 // 15161
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy az 1.6 boxer első fékét QV-re szeretném cserélni ahhoz a fék nyergen a tárcsán és a betéten kívül mit kell még cserélni?
Trombozis21-04-2007 12:35:33 // 15160
:-) De, ha ez addig nem lesz rajta, akkor sincs gond. Remélem a srácnak lesz. :-DDD Szerintem van is. Köszi a segítséget.
Georgee21-04-2007 11:54:17 // 15159
Ja,először veszel 1 műanyag sz.fedelet utánna a 16v feliratú borítást is mert a régi nem jó rá.
Trombozis21-04-2007 11:43:45 // 15158
Képet Mike.-tól loptam. :-)
Trombozis21-04-2007 11:43:12 // 15157


Szóval a mostanira nekem ez nem megy rá, csak, ha a szelepfedelem műanyag lesz. Akkor tudok ilyen borítást rádobni. Jól mondom?
De, ha cserélem az öntvényt műanyagra, akkor a TSpark 16V feliratos borítás, ami az öntvényen volt megfelelő lesz rá? Vagy szereznem kell egy ilyen borítást is?
Trombozis21-04-2007 11:35:56 // 15156
Hehehe. :-) De már olvastam. :-DDDD
Georgee21-04-2007 11:35:35 // 15155
Na akkolr tisztázzuk gyorsan.Van a szelepfedél, az az újabb Alfáknál műanyag, és van a szelepfedélen a borítás amin a Tspark 16V felirat van.Ez csak a műanyag szelepfedeles mocikra jó,az őntvényes fedélre nem.Tehát ha ilyen műanyg borítást akartok,akkor előtte a szelepfedelet is a műanyagra kell cserélni.
Trombozis21-04-2007 11:34:22 // 15154
Én sem tudom, mert még nem láttam. :-) Csak így mondták. Nem tudom infós vagyok. :-DDDD Sajnálom is.
Fairlane21-04-2007 11:33:28 // 15153
akkor ez a hsz sztorno :)) műa szelepfedél, mik vannak..
Fairlane21-04-2007 11:25:29 // 15152
Az nem csak valami plusz borítás még ezen felül? Nem hinném, hogy műanyagból csinálnak szelepfedelet, bár ki tudja :D
Trombozis21-04-2007 11:24:18 // 15151
Jajj, de király! Elhiszem. Akkor megveszem azt! Júúúú kajak olyan boldog lettem, hogy mindjárt elkezdek dolgozni. :-DDDDD Köszi szépen!
Georgee21-04-2007 11:20:06 // 15150
Hali, Rá lehet tenni,nekem is volt a 146 omon ilyen műtét.Csak az anyaga más.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.