Forum >> Szerelőműhely
Wickey25-04-2007 15:32:53 // 15237
	boyci: 
az új motor horrordrága, az "új", bontott, tutikirály, 80ezret futott stbstb. motor ugyanúgy lutri mint a te motorod. Ráadásul szopás átíratni a motorszámot, főleg most hogy variálnak a műszaki vizsgáztatás rendjével. 
Ha viszont most megcsináltatod a motort, ráadásul rendesen, ahogy kell, akkor tudod, hogy új a motor, nem fogja kajálni az olajat, lesz benne kompresszió meg erő, satöbbi. 
Érdemes megnézni a főtengely és hajtókarcsapágyakat is most hogy szét van szedve, valamint egy alap hengerfejezés is beleférhet. Szelepcsiszolás, szelepszárszimmeringek, fő és vezérműtengely szimmeringek, ha belefér. A munkadíjat úgyis ki kell fizetni, szóval most érdemes megcsináltatni és cserélni mindent ami szóbajöhet. Persze ez erősen pénztárcafüggő. De egy új motor kárpótol a szenvedésekért :)
	
mesa25-04-2007 14:52:37 // 15236
	Happy 100 !!! :)))
	
Buddha25-04-2007 14:29:21 // 15235
	A 8 szelepesek olyanok biztosan, de a koksszal nem számol az ember. Aztán pedig jön az egyenetlen alapjárat, rángató motor, később pedig a leszakadó szeleptányér... :-(
Az Alfát sablon nélkül is meg lehet csinálni, de egy átlag szerelő aki először lát ilyet könnyen elrakhatja egy foggal, és látszólag még rendben is van, az első komolyabb gyorsításnál jön a kellemetlen hang! :-D
Üdv.
	
mesa25-04-2007 14:24:04 // 15234
	OK, így akkor rendben :)
Egyébként ismerősöm Accordja vez.szíj csere után már csak 190-nel vol tképes haladni, szóval addig fel sem tűnt a gazdájának, akko rmondtam neki, hogy menjen vissza, mert elfokolták. Utána jó lett, ment megint 210-zel :)
Az 8 valvés vagy 16 valvés Punto volt ? Úgy tudom nyolcasoknál nem ér bele, szakadás esetén sem.
	
Buddha25-04-2007 14:10:23 // 15233
	Jól írod, de én eleve nem helyen levő vezérlésről beszéltem! :-) Akkor beleérhet hidd el, láttam és javítottam ilyet!
A szelepeknek néhány tizedmilliméteres nyomás is elég a görbüléshez. Pl. a Puntok kis benzines motorja szelepei nem érnek bele a dugóba szíjszakadás esetén, ideális esetben rádobsz egy szíjat és mehet haza. DE, a dugók tetején van egy kis koksz lerakódás ami elég ahhoz, hogy a szelepeket megüsse és lehet cserélni az egészet.
	
Buddha25-04-2007 14:05:17 // 15232
	Ha a tömítés még puha akkor megmenthető. Az olaj sajnos kikeményíti és a hő sem tesz neki jót, de erre találták ki, bírnia kell! :-) Ha sok tízezer kilométert volt bent általában ki kell cserélni. Jobb a biztonság mert eláraszthatja a gyertyákat olajjal!
Üdv.
	
mesa25-04-2007 14:03:56 // 15231
	Ha annyit fokolna el, hogy beleérjen a szelep a dugattyúba, az már régen rossz lenne !
Mivel épp a fokokat variálja, nem tehet ilyet.Pontosan nem t'om hogy hány fokot jelent, de enm sokat. A Dugyattú felső pontja mindig ugyanott van - az állandó-, és a szelepek a legnagyobb nyitáskor sem érhetnek hozzá, ehhez az álláshoz képest kevésbé nyitja.
Ahhoz hogy a szelepek beleverjenek a dugattyúkba, a vezérlésnek kell elugrania. akkor meg tök mindegy, hogy vezérlésmódosítós egy motor vagy sem ...
Ha rosszul mondok valamit, akkor sorry :))
	
Üvegtigris25-04-2007 13:33:09 // 15230
	Szelepfedél levétel felrakás után mennyire valószínű, hogy szivárog az olaj? Inkább cseréljektömítést, vagy maradhat a régi?
Ha valamelyőtöknek cserélték már márkaszervízben, esetleg független szervízben, akkor mennyit kértek javítási díjnak?
	
Üvegtigris25-04-2007 13:25:02 // 15229
	Az említett elektromágneses szelepnek mekkora az elromlási valószínűsége a variátorral szemben--> volt már valakinek ezzel problémája?
Diagnosztikai műszerrel élőadatos olvasással be lehet diagnosztizálni, ha ez a hibás egység?
	
KisP25-04-2007 12:06:28 // 15228
	én is a javitásra voksolnék,főleg,ha az autó többi része nagyon jó állapotban van. én is átestem egy hasonló szitun miután megvettem,persze kisebb horderejű volt, "csak" hidrotőkéket és vezmű tengelyeket kellett cserélnem,meg a hozzátartozó többi alkatrészt. kb. 100e ből jött ki.de azóta minden klappol. szomorú de ez van,könnyű pórul járni ha nem egy hozzáértővel megyünk autót venni:( (én is igy jártam)
	
csocsi25-04-2007 11:45:54 // 15227
	Én is inkább a javítás mellett voksolnék. Nekem is volt egy teljes javítás a gépemen. De tudom, hogy azóta minden gyári benne és egy darabig nincs vele gondom.
	
Liquid25-04-2007 11:39:24 // 15226
	Inkább javíttasd meg, mert akkor legalább tudod azt, hogy mi mikor hogyan lett javítva. Ha így akarod eladni azon csak bukhatsz.
De azt azért jól nézzétek/nézessétek meg, hogy nem marad-e valami ki a javításból, nehogy az legyen, hogy nemsokára, valami elfeledett/nem észrevett hiba vágja gajra amost elvégzett munkát.
	
Azmo25-04-2007 11:07:15 // 15225
	Sajnálom boyci :( így jönnek a "ahh, az Alfák mind szarok" című hozzászólások :( Nemrég vetted és szegénynek máris véres a torka!
Nos, én azt javaslom csináltasd meg, az összeg amit mondtál szerintem korrekt, én inkább ezt tenném mint másik autó, mert ezért így sokat nem kapnál sajnos! Én ezt mondom, uff
	
krisz3325-04-2007 10:56:55 // 15224
	pb ne már még jo hogy nem V6ot vettem az enyém csak 2.0 TS de megvan mind a négy kereke :)))))))
	
boyci25-04-2007 10:50:47 // 15223
	ciao és egyben szép napot mindenkinek!
beszéltem ma emberemmel aki ráállt az alfa szerelésre, csinált egy ún. költségvetést, amiben a dugattyúkat komplett a gyűrükkel be tudná szerezni 35eFt-ért, így az egész amit még meg kellene javítani egyben kerülne 260-280-ba!!! a párom egy új motorban gondolkodik..
ti mit tennétek? új szekér álljon a házhoz, vagy új lelke legyen a drágának?!! a perben én sem igazán bízok, ráadásul a lurkómmal nem igazán vállalnék be ilyen huza-vonát, elvégre egyedül vagyok.
viszont a régi tulajjal le fogunk ülni "kávézni"...
	
Liquid25-04-2007 08:26:26 // 15222
	Részvétem. Nagyon durva! Sajna szerintem sem mész sokra a perrel, de azért meg lehet próbálni, ha van egy ügyvéd ismerősöd, aki jártas az autós perekben. Elég nehezen képzelhető el, hogy ne tudott volna ezekről az extulaj.
	
csocsi25-04-2007 08:21:44 // 15221
	Részvétem cartárs :((
Ezek után legalább egy "jó beszélgetést" megérdemelne a volt tulaj. Nehéz elképzelni, hogy semmit nem tudott ezekről a dolgokról.
	
pb_25-04-2007 08:16:06 // 15220
	A GTV 2.0 V6 TB-vel az a nagy baj, hogy 1.kerekes. Igen az Integrale, az 1 külön kategória, nehéz jót találni, + sokat kell vele foglalkozni, de az, ha 1x +indul... A 155 sztem nem olyan nagy autó, de 1 boxer után, csakis 1 változata jöhet számításba.)
	
KisP25-04-2007 07:59:05 // 15219
	már gondolkoztam aGTV  2.0V6 TB-n ,az is 200 ló körül van,csak hát a fenntartás egy kicsit sok:). Az integrale-val az a baj hogy ritka nagyon amit használható,olvastam 320 lóvas változatról is,húh,az milyen lehet.A 155 se rossz,de nekem az nagy autónak számít:)
maradok a boxinál egyenlőre:PPP
	
Ferke25-04-2007 06:36:50 // 15218
	Ezt nagyon sajnálom. Perrel nem sokra mész, de akitől vetted, szívesen orrbaverném. Így barmolják szét az alfákat sajna. Sejthető volt, hogy a hfejtömitéssel indul a dolog, de a gyűrűtéma durva.
A dugattyúval mi van? Annak nem sok baja szokott lenni.
	
Buddha24-04-2007 22:57:09 // 15217
	Mint az előttem válaszoló írta már, jól gondolod, ez a vezmódosító mágnesszelepének a csatija!
Az előző tulaj talán már pórul járt a szerkezettel! Ugyanis: ha valaki esetleg nem pontosan telepíti a vezmódosítót, kvázi a vezérlés nem lesz pontosan helyen, attól a motor még beindul és majdnem hibátlanul járni is képes! Egy laikus talán észre sem veszi! (Persze hosszútávon kiderülne csak addig nem fogja kibírni) A gond akkor kezdődik, amikor létrejön az elfokolás mert a szeretett módosítónk belenyomja a szelepeket a dugattyúkba, és ezt a hengerfej nem szokta szeretni! Nyolc szívószelep látja a kárát, tömítés, olaj, plusz egy tetemes munkadíj!
	
boyci24-04-2007 21:14:52 // 15216
	hát sziasztok Mindenki! szétkapták a lelkem... a srác szakavatott, volt dolga alfákkal(is), nagyon rendes, de nem jó hírekkel szolgált: a hibásnak vélt dugattyúk valóban rosszak? sőt! el vannak törve, a gyűrük teljesen bekrepáltak, de ezt még feldolgoztam volna, viszont amit még talált: állítólag már küzdött az autó hengerfej problémával, amit valahogy összetákoltak, és mindenhol tömítőmasszát használtak. ja és a vezérlés is odavan.. szóval igazán ez volt ami mellbe vágott, hogy az autót úgy kaptuk kézbe, h már volt ilyen ill. ekkora probléma vele!
a srác azt tanácsolta h pereljek!..
	
Buddha24-04-2007 21:01:58 // 15215
	A vez.módosító mechanikusan, hidraulikusan (hidromechanikusan) működik de elektronika vezérli! Egy elektromágneses szelep engedi bele az olajnyomást amitől a belsejében lévő bolygócsiga elmozdul, ezáltal a külső és belső íves pályák elfordítják a szíjkereket a vezérműtengelyhez képest. A módosító nem ismeri a részterhelést, alap vagy elfokolt állapotban van és természetesen csak a szívósort fokolja.
	
mesa24-04-2007 20:49:29 // 15214
	Hidraulikus! Ezt akartam mondani én is, köszi! A pneu az levegős :)
	
Üvegtigris24-04-2007 20:32:00 // 15213
	Szted a hegyaljától rendeljem, vagy egyéb helyről?
	
sztane24-04-2007 18:04:55 // 15212
	hali!
valaki járt már így, mint én, hogy menet közben eltűnt az ötödik fokozat?
az összes többi megvan.
arra lennék kiváncsi, hogy a hiba csak a váltó teljes leszerelésével orvosolható-e, vagy van esetleg másik út is.
	
Stef24-04-2007 15:08:21 // 15211
	Jelentem, megvolt a 60 ezres szervíz Német Misinél (mindenkinek csak ajánlani tudom a mestert). Vezérműszíj, vezető, feszítő, ékszíj, vízpumpa, olaj-,levegő-,pollenszűrő csere. Autókám ismét bátran gurulhat :)
Nem volt olcsó, de megérte! A szíjak elléggé meg voltak kopva, kicsit nyúlva és repedezve is. Nem hülyeség kicserélni 60ezernél!!!
	
Ferke24-04-2007 13:16:37 // 15210
	Várjuk kiváncsian.Hol csinálják?
	
boyci24-04-2007 12:25:43 // 15209
	három darabról van szó..sajnos! de mint írtam ma többet megtudok a dologról...
	
GEORGE24-04-2007 12:23:17 // 15208
	Olajjal működik az az hidraulikus, nem pneumatikus.
és van egy szelep is még, ami elektromosan nyit! .-)
	
granturismo24-04-2007 12:19:35 // 15207
	Jelenleg már csak egyféle cikkszámú vezérlésmódosító van. Azt teszik a kisebbik Fiat/Lancia motorba is meg az Alfába is.
	
Azmo24-04-2007 11:05:02 // 15206
	van amelyik kutya csak csahol, de nem harap :D
	
pb_24-04-2007 10:55:45 // 15205
	Hadd köszörüljék.))
	
pb_24-04-2007 10:54:45 // 15204
	Hacsak a 200 lóra fáj a fogad, és Lancia a választás, akkor Integrale, én tuti azt választanám. De, ha AR-nél maradunk, akkor viszont 55 Q4.
	
pb_24-04-2007 10:51:52 // 15203
	A Kappaval azért, az AR image 1 kicsit amortizálódott.))))
	
pb_24-04-2007 10:49:49 // 15202
	Akkor +nyugodtam.))
	
gyurma24-04-2007 10:47:55 // 15201
	Nekem is volt,igaz hogy dizel de nagyon jó gép.Pláne a belső:-))meg az extrák.
	
granturismo24-04-2007 10:43:08 // 15200
	Köszi, köszi, csak ne offoljunk, mert a Baltásék épp most reszelik a bárdokat ránk:-)))
	
KisP24-04-2007 10:37:26 // 15199
	1,1 misiért van is egy 4ajtós turbo kappa,lecsapok rá:PPP olyan felszereltsége van,hogy csak nézek,96-os és elektromos behajtható tükrök,elek. ülés,stb. ilyen nyalánkságok,király!!!!
	
KisP24-04-2007 10:35:47 // 15198
	hadd gratuláljak én is a kappa-dhoz,nagyon szimpi a gép,csak nehogy én is váltsak egy kappa 2.0T-re közel 200lóerő,húh,belegondolni is rossz:)))
	
Üvegtigris24-04-2007 10:33:52 // 15197
	Sziasztok!
Nagynehezen 1-2 szerelőműhely+146 topicos beírogatás után idetaláltam : D
Jó a topic, épp most frissen gyorsan végigolvastam, kérdésem:
1.4-es TS 146-ba melyik vezmódosítót ajánljátok (mivel volt itt szó Lancia, stb) milyen cikkszámmal és honnan rendeljem, amelyik biztos, hogy passzol és a lehető legjobb lesz hozzá?
ui.:
Szerintetek érdemes megrendelni a javítószettet és állapottól függően belerakni?,vagy max, ha nem jó, akkor pedig mehet bele az új.
Előre is köszi
	
Azmo24-04-2007 10:23:18 // 15196
	ez bók volt pajtás, nem értelek :D
	
granturismo24-04-2007 10:17:28 // 15195
	Mit romboljátok itt a nagy nehezen felépített image-emet?:-))
Én egy megfontolt ember vagyok!:-))
	
Azmo24-04-2007 10:13:01 // 15194
	Nálad nem lehet tudni hogy mikor megy el az eszed megint :D
	
granturismo24-04-2007 10:09:08 // 15193
	Mondjuk ez igaz. Akkor úgy írom közeli távoli terveimben nem szerepel:-)
	
pb_24-04-2007 10:06:48 // 15192
	Még nem tud6od, hogy mit hoz a jövő.)))
	
granturismo24-04-2007 09:52:38 // 15191
	Van erre egy külön topic. Nekem nem nagyon volt/van/lesz TS motorom, úgyhogy nincs saját tapasztalat.
	
Üvegtigris24-04-2007 09:45:11 // 15190
	Köszi az erőfeszítéseket : )
	
Üvegtigris24-04-2007 09:43:57 // 15189
	Egyébként érdemes a felújítókészletet venni vagy mindenféleképpen a variátort cseréljem? Nem gáz ha 40E csak inkább biztos, hogy jó legyen.
Csak gyárit lehet bele kapni?
Hol érdemes megrendelni?
	
granturismo24-04-2007 09:43:16 // 15188
	Visszapattant, mert túl nagy. Megpróbálom tömörítve.
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
1
		Guests1
614
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?