Forum >> Szerelőműhely

András bácsi16-06-2009 12:22:36 // 26086
Te még mindig szétszórt vagy. .:)
GTPeti16-06-2009 12:21:55 // 26085
Vicces gyerek vagy te. :)))
Ferke16-06-2009 12:11:56 // 26084
Kézzel tekerve biztos, hogy nem érzed, ha a 6ból 1hengerben nincs komp:(
Ferke16-06-2009 12:10:13 // 26083
Közben megoldódott. Megtaláltam a kulcsot:))))))
[k i z z o]15-06-2009 20:56:18 // 26082
Ott is, de aműgy ez a szakmám.
Szabek15-06-2009 16:29:23 // 26081
hali megtudja mondani 164-esen a gázolajszűrő és a tank között van még valamilyen szűrő?
Kati&Solo15-06-2009 14:19:01 // 26080
Átnéztük az összes csövet
Kati&Solo15-06-2009 14:18:20 // 26079
Azt ki kellene mérni.Ha kézzel tekered érezni?mert akkor van
Csöri15-06-2009 14:09:16 // 26078
Kompresszió van?
GTPeti15-06-2009 14:00:22 // 26077
Hmm... Ez azért támpont lehet.
Youri15-06-2009 13:59:42 // 26076
Szvsz vmi vákuumcső megsérülhetett.....
Kati&Solo15-06-2009 13:54:12 // 26075
Ja!!!A fékrásegítés sincs.Azóta.
Kati&Solo15-06-2009 13:53:00 // 26074
Igen gondoltunk rá,nincs mivel.
Kati&Solo15-06-2009 13:51:48 // 26073
Persze el tudnám vinni Zsámbékra,és valszeg meg is oldanák,a nyaralás árának duplájáért.Elötte inkább érdeklődöm hátha valaki tud segíteni.
pb_15-06-2009 13:50:59 // 26072
Akkor Lvileg nem lehetne baj. Sztem mérj kompressziót a hengerekben.
Kati&Solo15-06-2009 13:48:10 // 26071
Elvileg nem.Kézzel forgattuk,"figyeltünk minden részletre?"
Kati&Solo15-06-2009 13:46:11 // 26070
Kimértük az összes gyertyát és vezetéket.Jók.Megnéztük a csatikat,jók.Péntektöl ezzel szopunk
András bácsi15-06-2009 13:38:25 // 26069
Szerintem független hibajelenség. Pl. szakadt gyertyakábel, pipa. V6TB-nél könnyen szakad, úgy, hogy nem is gondolnád.
GTPeti15-06-2009 13:32:00 // 26068
Racevét. :(
pb_15-06-2009 13:30:53 // 26067
Nem lehet, hogy összecsaptatok 1,2 szelepet a kavalkád során?
Kati&Solo15-06-2009 13:19:49 // 26066
Ja,ma mentem volna Prágába 1 hétre nyaralni. :(((((
Ennyi.
Kati&Solo15-06-2009 13:15:11 // 26065
Szasz mindenki.Probléma akadt az alfámmal.
Egy natúr vízpumpa cserének indult Aztán mindenféle baj lett belőle.
GTV 2.0 V6 TB.
A nagy szétszedés közben,átugrott a főtengely,a vezérmű szíjnál.
Némi baszakodás után,a Manual-hoz fordultunk,ahol minden szépen le van írva.
Minden meg van jelölve,hogy minek hogyan kell állnia.
Szétszedtük,gyári jelre állítottuk.El is indult.
Viszont,egy vagy két henger nem megy.Mi lehet a baj????
Ha minden jelen van,a vezérlésnek jónak kell lennie.
De akkor mi van??Mi nem jó??
Tud valaki segíteni??
pb_15-06-2009 12:57:09 // 26064
Inkább a Sprint vonalon keresgéljél.
Ferke15-06-2009 11:42:32 // 26063
Ahha, egyik sem rossz ötlet, mondjuk nem vágom ezt a lockpickinget:D ez mi?:)
GTPeti15-06-2009 10:12:02 // 26062
Trükkös a zár, vagy lockpicking-el is ki lehetne nyitni? (Nem értek hozzá, de jútúbon van erről is egy rakás video.) Másik lehetőség: egy záras boltba elvinni és velük kinyittatni.
GTPeti15-06-2009 10:08:05 // 26061
Thx.

Egy biztos. Te sem a 75-ödön bűvészkedsz ELM kábellel és társaival. :))
Ferke15-06-2009 09:08:45 // 26060
No, azt sem tudom, hol tegyem fel a kérdést, de hátha itt valakinek van valami ötlete: van egy tetőboxom (Autocity márkájú, vagy mifene), elég szimpla doboz, zárral. Sikerült úgy letárolnom télire, hogy a kulcsát most nem találom. Be van zárva.
Hol találok vajon ehhez kulcsot szerintetek? Ha sikerülne kibányászni a zárat, akkor egy kulcsmásoló vajon készít a zár alapján kulcsot hozzá? Elég nagy szívás, jövő héten használnom kéne....
[k i z z o]14-06-2009 22:08:49 // 26059
Az IKON az EODB2 hibát jelzi. Azaz az onboard diag. hibát fogott valamelyik node -ból. A hibád intermittend, ha elalszik, de historyban benne van valakiben.
[k i z z o]14-06-2009 22:06:14 // 26058
Az ECU az motorvezérlő, a body computer pedig fedélzeti számitógép, igaz és nem azonosak :). Az ELM 327 egy Kline + CAN kommunikációs interfész, és kizárólag OBD2 diagnosztikára kattan rá egyszerre. Na meg tudja a Ford / GM powertrain PWM komm. - t is.

Azaz az ODB2 standard hibakódokat lehet vele üldözni.

Az agya egy ELM327 nevű IC aki valójában egy PIC uP :)

A CAN komm. funkcióját kihasználva, low speed CAN -en lehet beszélgetni más CAN nod-okkal is a kocsiban, de ahhoz megfelelő SW kell, pl. CANoe vagy egyéb CANapi - n keresztül dolgozó ketyere meg persze a kocsihoz való konfig.

Hozzá nem értő kezekben jobb ha csak a hibakód olvasó ill. adatgyűjtő része megy:)
ALFI15614-06-2009 22:05:00 // 26057

Na ismét kigyulladt a kis ikon.Amiről beszéltünk.De X indítás után elmullik azt megint semmi.
GTPeti14-06-2009 21:40:43 // 26056
Azért azt hozzátenném, hogy ha a PC-s SW támogatja az ELM kábelt, akkor nincs akadály.

Az eredeti kérdés arra irányult, hogy régebbi (nem ODB II-s) autóhoz akad-e vmi "hagyományos" kábellel elboldoguló program.
GTPeti14-06-2009 21:29:01 // 26055
Attól függ, mit értünk "elvileg" alatt. Létezhet, hogy van egy 1:1 átjátszófunkciója a kábelnek és akkor igen. De én inkább a NEM-re tippelnék.
Lali7514-06-2009 21:26:15 // 26054
Tehát Elvileg az ELM-is tudhatja???
GTPeti14-06-2009 20:59:35 // 26053
Optocsatolós. :)

Tehát egy "buta", mikorprocesszormentes kábel is megteszi. Az ELM kábel maga gondoskodik az időzítésekről, ami szép és jó, de egy régebbi (OBD II előtti!) K-Line diag.interfészhez nem szükséges.
Lali7514-06-2009 20:55:05 // 26052
Ezt fordítsd le légyszíves számomra kicsit egyszerűbben megfogalmazva!(optocsatis)
GTPeti14-06-2009 20:51:02 // 26051
A motor vezérlőegysége tudtommal nem egyenlő a body computerrel.
GTPeti14-06-2009 20:48:25 // 26050
Ezt nem tudom, viszont egy egyszerű optocsatis kapcsolás tökéletesen ellátja a feladatot.
Lali7514-06-2009 20:36:51 // 26049
Hali!
Valaki világosítson meg legyenszíves,át lehet-e alakítani az elm-327-et,hogy megbarátkozzon az Alfával????!!!!!
Tomasman14-06-2009 20:31:59 // 26048
Én is pont a te cípődbe járok! Te VAG-COM KK/L kábelt használsz?
Nekem Elm 327 bt-van de azzal nem áll szóba! Neten azt találtam hogy tudja az airbag ECU-t "izgatni" csak módosítani kell a kábelt :

Very easy though. Heat pin7 until solder melts. Pull away. Solder remains on the wire. Place wire on pin3 and apply heat. Remove heat. Job done.

Plusz ez:

Re: new version of alfadiag 3.1 released and available
by gbernard on Tue Dec 23, 2008 1:23 pm

alfadiag is a cut down version of the Examiner.

it is licensed software, and a USB to OBD-II cable is required to interface it to all post 2001 alfa's.

it can calibrate selespeeds, reset airbag warnings, and also reset the "self adaptation parameters" of the ecu.

the ECU "learns" or adapts engine parameters based on how you drive, too much time spent in stop start traffic does funny things to the timing etc, i simply reset it.

it can graph a whole lot of other parameters from the ecu, sele & airbag systems as well, you cannot do anything damaging to the vehicle.

I have been using it for around 12 months, and a new version was released a few weeks ago.

Ha valaki tudja engem is érdekelne a téma!
GTPeti14-06-2009 20:21:14 // 26047
Srácok, van vkinek tippje, milyen normális diag programmal lehet házilag kisérletezni? Nézegettem az Alfadiag demóját, ez megtalálja az ECU-t, de max a szenzorokat lehet vele monitorozni. (Igazából nekem légzsák-hibakódtörlésre kellene.)
Tomasman14-06-2009 16:44:31 // 26046
Sikerült megcsinálnom!

Van ELM327 Bt-m! Csak amióta MIL lámpa volt nem állt szóba a laptoppal! De nagy nehezen szóbaállt, írta is hogy MIL lámpa aktív és két hiba! Sajnos a hibakódot nem ismerte, de szerencsére törlés után nem jött vissza!
Tomasman14-06-2009 08:41:36 // 26045
Hát nálam ez az első alkalom! A jelenség úgyan az Írja a hibát menetközben villágít a MIL lámpa itt is! Hogy elfog-e aludni X indítás után azt nem tudom, de remélem! :)Amúgy nektek hogy van a SYSTEM CHECK? Mert az alfa könyv úgy írja hogy kiírja hogy CHECK ACTIVE majd kb 4másodperc múlva kiírja hogy OK és indul az autó!
Hát nekem még soha nem írta ki hogy OK!
Ez normális?

Ha valakit érdekel akkor az ECU-t így lehet resetelni

Manual process

Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.

Reconnect the battery negative lead

Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs

Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs

Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)

Turn the car off and leave for 10 mins

Start the car and take her for a blast
Note:
Blue = ECU Reset
Orange = Throttle reset

For the more impatient folks:
For step 1, disconnect cables from battery and just apply a wire across the positive and negative wires (NOT on the battery!) to clear any residual memory/charge - you don't then need to wait 45 mins!

Ez az ECU úgyan az mint amit Body Computernek hívnak?
Mert ha villog a kilométeróra akkor azt kell újraindítani! Azt is tudom hogy kell:)
ALFI15614-06-2009 06:52:42 // 26044
És neked is úgy van mint nállam?Irogatja indításkor menet közbe ég a kis lámpa majd X indítás után egyszer csak abba marad?
Tomasman14-06-2009 02:24:12 // 26043
Hát mostnaáig próbálgattam, ECU resetet meg mindent de nem lett jó! Hát lehet a pollenszürö cserénél értem hozzá valamihez mert ott az ECU az anyós lábánál nem?:)
Holnap megtakarítom a csatikat, meg legfeljebb kitisztítom a legtömegmérőt is! Ha nem ok akkor pedig viszem a szervizhez, mert ügy is villágít megint a légzsák lámpa!!!
[k i z z o]13-06-2009 22:50:09 // 26042
Biztos nem az olajtól, hanem esetleg a csere közben bekotortál valamibe:) Olvastasd ki.
Wickey13-06-2009 22:28:13 // 26041
na, ilyet nekem is írogat random. Írogatta 2006 és 2007ben, 2008ban belekerült egy utángyártott légtömegmérő, amivel rángatott az autó, 2009 tavaszán meg visszakerült a régi Bosch egy alapos féktisztítós áztatás után. Azzal megszűnt a rángatás, és a 2500nál elgyengülés is, amiért eredetileg kidobtam. Nade a Bosch LMM-el dobál kéthavonta motor kontrol szisztem faliórát, az utángyárottal nem dobált. Lehet, így lassan 3.5 év után kéne végre hibakódot olvastatnom? Nem szokott az megtelni? :-) És ha igen, akkor mivan? :DD
Süge13-06-2009 22:24:14 // 26040
helló
szükségem lenne a sudomhoz egy kilóméteróra meghajtó spirálra,nem kizárt,hogy stimmel a 90-es töl időssebb 33 as oktol,az újjabbaknak már elektromos
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2009 21:48:28 // 26039
nem tudom valami kontakt hiba...mikor kiírta megnéztem az olajszintet és maxon volt...másnap indítottam minden ok volt..
ALFI15613-06-2009 21:44:58 // 26038
Én nem is parázok.De ha az szarik be akkor az elején mikor végig futtat mindent akkor már akkor nem érzékeli az olajat?
Erhard 242 (Pure Energy)13-06-2009 21:37:05 // 26037
a nívó pálcánál van valamerre az olajszint érzékelő az be szokott néha szarni az előző autómnál jelzett be néha...no para majd abba hagyja...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.