Forum >> Szerelőműhely

Nasty19-03-2007 18:31:22 // 14786
Egy röpke kérdés: Ha jól tudom a 147 és a 156 futóműve ugyan az. Akkor ugyan olyan ültetőrugó is mehet bele? Olyat is hallottam h 155 rugója jó a 156-ba. Hülyeség? Vélemény? (gondolom azé' az autó tömege is meghatározó)
Wickey19-03-2007 16:45:50 // 14785
tudja a hátam. Az olajban nem volt sok, mert szivárgott az olajteknő tömítésénél, és mindig töltögetni kellett rá, tehát ÁTLAGOSAN friss olaj volt benne :-)) Kedélyes méretű olajtócsákat hagytam mindenhol. A szűrőben? Szerintem még az emberiség előtti időkben tehették fel. Nemtudom. Hogy 30ezer volt benne az a minimum.
Ferke19-03-2007 16:11:01 // 14784
Azért az szép volna, ha a bazidrága import pumpa döglött volna be...
pb_19-03-2007 15:51:24 // 14783
1k km-enként, minden olaj leengedésnél teljesen felesleges.
pb_19-03-2007 15:47:14 // 14782
Azt tudom.) Én Wickey kolléga adataira lennék kíváncsi.)
Tommaso 15919-03-2007 15:46:07 // 14781
Én nem tudnám elképzelni az olajcserét szűrőcsere nélkül:-(((
granturismo19-03-2007 15:36:39 // 14780
Mondjuk Opel olaj volt:-( De hát frissen összetett motor volt teszt olajjal.
granturismo19-03-2007 15:35:04 // 14779
1000 se
pb_19-03-2007 15:32:58 // 14778
Hány km volt az olajban, és a szűrőben?
granturismo19-03-2007 15:06:37 // 14777
Hát ezaz hogy a 164-ban van gyárilag olajnyomásmérő, de ezekből már kispórolták:-( De a hiba ami ott előfordult tök ugyanaz mint nálam.
granturismo19-03-2007 15:02:32 // 14776
Pont ezen spekuláltam hogy be kéne építeni egy olajnyomásmérőt. Olajszűrőt megpróbálok cserélni ez nem jutott az eszembe. Köszi.
Wickey19-03-2007 13:08:27 // 14774
Egyszer már szűrő okozott nálam pont ilyen tüneteket. 1000rpm alatt melegen világított az olajnyomás lámpa, és az olajnyomás mutatója is nulla körül feküdt (164 3.0V6). Fordulaton (2000 fölött) jó volt, kicsit alacsony volt ugyan a nyomás, de megfelelő. Azt mondta utána a srác, hogy cserélt olajat és szűrőt, utána jó lett. Valamint hozzátette hogy a szűrő volt eltömődve dzsuvával. A shell helix nem gagyi olaj, annak bírnia kéne, pláne ha vadonat új. A gyári új olajpumpa, főleg ha hónapokig jó volt, akkor valszeg jó. Mértél már mechanikusan olajnyomást melegen?
granturismo19-03-2007 11:52:15 // 14773
Van másik olajpumpám igen. Csak az lesz a következő lépés, azt beletenni. Egyébként a most lévő olajpumpa a nyáron került bele gyári új. Az olajat frissen tegnap öntöttem bele, hogy összeraktam a motort az ellenőrzés után, Shell Helix 10W40. Az olajszűrő is okozhat ilyet? Nem hinném hogy el lenne tömődve. vagy a fenékszelep a szűrőn az tud ilyet okozni? Mondjuk a szűrőt azt most nem cseréltem. De amúgy egy hónapja raktam össze a motort egy darabig jó volt aztán voltunk vele Szombathelyen kicsit lett hajtva és azóta van ez a probléma. Akkor kapta azt a Purolator szűrőt ami most rajta van szóval az sem egy őskövület.
Wickey19-03-2007 10:32:35 // 14772
Van másik olajpumpád? Próba erejéig? Ha ugyanis kopott a pumpa és vacak az olaj, akkor: 1. Hideg, sűrű olajból még megfelelő nyomást elő tud állítani. 2. Meleg, híg olajból már nem tud alapjáraton megfelelő nyomást előállítani, ha megemeled a fordulatszámot, nő a nyomás, egészen addig amíg az elkerülőszelep nyit. Namost: a.) A szelepet kialátétezni nincs értelme, attól még nem lesz alapjáraton nyomásod, ellenben hidegen fordulaton egészségtelenül magas lehet az olajnyomás. b.) Érdemes lenne (ha nem tudjuk milyen olaj van benne) egy szűrőt és olajat cserélni, az eltömődött szűrő is megfoghatja az olajat, és az olaj maga is lehet vacak. Hirtelen ennyi jut eszembe. A csapágyazásra azt mondtad jó, szóval azt kihúztam a listáról.
Ferke19-03-2007 10:26:25 // 14771
HEllo gt! Nekem sem jut más az eszembe, mint az olajpumpa. Lehet, hogy érdemes volna kipróbálni egy másik olajpumpával, szerintem más nem nagyon lehet.
FRC19-03-2007 09:46:01 // 14770
Nekem is volt már hasonló, vagy rossz olaj esetleg már öreg, mérjétek még le a kompressziót is. igaz nállam hál istennek nem az alfával volt ilyen gondom
granturismo19-03-2007 09:20:55 // 14769
Kolléga urak. Boxer 16V. Alapjáraton nincs olajnyomás. A lámpa kigyullad. Ha picit megemelem a fordulatot már elalszik. Olajgomba cserélve, ugyanaz. Motor szét csapágyazás rendben, olajpumpa látszólag rendben. Mi lehet még? Ja és ha meghajtom az autót akkor jön elő a hiba.
granturismo19-03-2007 09:12:58 // 14768
Ha TS akkor ez nem üzaszűrő, inkább lmm gond lehet.
granturismo19-03-2007 09:12:03 // 14767
Milyen 145-ös ez pontosan? Motor, évjárat...
csocsi19-03-2007 09:10:55 // 14766
Én csere után nem mentem sehova és nem volt gondom vele.
granturismo19-03-2007 08:59:53 // 14765
A tiéden nem.
dfg (Tanárúr)19-03-2007 08:51:02 // 14764
Sziasztok. A lambdaszonda cseréje után kell hibakódot töröltetni?
Fonzo18-03-2007 13:49:48 // 14763
Sziasztok!!!!! Tudnátok nekem segíteni?? Pontosabban nem nekem hanem egy egy Alfás ismerősömnek!! Idézem amit írt: Nem tudnád megmondani véletlenül h a 145 ösön hol helyezkedik el a benzinszűrő vagy egyáltalán van e? Mert az enyim mikor terhelést kap 1-2 ezres fordulatnál ugy megy mint a bakkecske mintha a benzincsöbe lévö üzemanyagot elégetné majd mikor kívánná a többit utánna elkezd rángatni motor jól jár semmi fura zaj csak terhelésnél+ 1-2 perc alapjárat után ingadozik az alpjárat mintha le akarna állni??? Éljenek az Alfások!!!!!!
vgyurci (powered by boxer)15-03-2007 17:04:54 // 14762
Szerintem, vedd fel a kaocsolatot granturismoval. Ő nagy mágus + 146-osa van.
sty15-03-2007 14:37:15 // 14761
tud nekem valaki segiteni? 146-ál a kormányon lévö duda nyomógombhoz milyen szinü vezetékek mennek? nem szól és nem tudom hogy melyik csatinál keresgéljek,a biztositék jó ha külön áramot adok neki akkor szól
Wickey15-03-2007 14:20:16 // 14760
gtv-hez kéne lesüttetnem két garnitúra szilentet. A 156 alatt vadonat új a futómű, tavaly áprilisban lett cserélve (igaz, az már vagy 25-30ezer km-el ezelőtt volt)...
Morphin14-03-2007 21:55:59 // 14759
Volt itt régebben az a szilentes hírdetés... Ma beszéltem a sráccal... Még csak 164-hez csináltak, így 156-hoz akit érdekel összefoghatnánk. (97'-02' facelift előtti cartársak)Jónéhányunk vasa úgyis megérett már rá. Ami kell hozzá: az összes szilent+a robbantott rajzos képes méretleírós. Ha jól tudom 18db van összesen és ha 100 fölötti darabszámban (6tag) rendelnénk akkor discount még belőle. Amúgy átlag méretű 40*50 szilent 3-4000Ft/db. Ez a rallys szilentes srác Bonyhádon. Viszont csak április végén tudná kezdeni a gyártást. Indul a versenyszezon, le van terhelve.
Wickey14-03-2007 20:36:43 // 14758
Jó lesz az csak kérdés mennyiből. Ezt azért feltételezem hogy még Szamosi is tudja. Egy csapágyszett (fekvő, hajtókar és tám) a főtengely környékére, új főtengelyszimmeringek, új hüvely-dugó szett minőségi (nem forrasztóón lágyságú) gyűrűkkel, egy kis szelepszárszimmeringezés, és máris nincs hol elmennie az olajnak. Ja, hogy ez fél millió alaphangon amit így leírtam? Az lehet... :)
Attiska14-03-2007 20:33:27 // 14757
Ismerős 166 2,0 TS-e ha jól emlékszem, kb. 1,5 litert fogyaszt 1000 km-en olajból, és a Szamosi nem meri megbontani a motort, nem nem tudhja garantálni, hogy utána jobb lesz.
Wickey14-03-2007 19:01:16 // 14756
most hogy így egy picit belegondoltam, 10 literes átlagfogyival számolva az 1liter/1.000 km az 100:1-hez keverék. A wartburg mennyivel is megy? 33:1 körül? Aszt' az se eszik sokkal jobban 10 liternél városban... :) Magyarul alig harmadannyi olajat éget el egy olyan autó ami az 1l/1000km-et tudja, mint egy wartyogó. :-)))))))))))))
Hari14-03-2007 18:52:51 // 14755
Igy értetem Én is.
Wickey14-03-2007 18:50:56 // 14754
Attól függ kit kérdezel. Ha az autógyártókat, akkor ők 1L/1000km-ig aszongyák hogy oké. Ha a juzereket, akkor a két olajcsere közötti (10.000-15.000km) alatt min-max nívópálcajelzés (ami általában 1L körül van) az elfogadható. Magyarán: ne kelljen rátölteni a csereperiódus alatt. :)
Hari14-03-2007 18:37:49 // 14753
.....nem-nem. Ez egy kicsit durva. Tudtommal 1lier/ 10'000km az még megengedett, ha ennél több az már gázzzzz! (:))))
András bácsi14-03-2007 18:05:48 // 14752
Pusztaszabolcs, Schulek Béla?
vgyurci (powered by boxer)14-03-2007 18:03:30 // 14751
Hi! Tud valaki Fejérben egy műhelyt, ahol pontosan bemérik a járgányom motorját? A szerelőm azt mondta, hogy szerinte valamelyik hengerben nem tökéletes az égés.
Attiska14-03-2007 08:02:42 // 14750
maxx, Azért ez függ az olaj milyenségétől is. Az 5W-s esetében nagyobb az esélye, hogy fogyni fog, mint mondjuk gy 10W-s.
Surcy13-03-2007 21:13:44 // 14749
Azt pontosan,hogy mi a jobb eset azt nem tudom de az én 1.9 TD 15000km után(olaj csere)kb 0.5L.Persze a benzines más.
maxx13-03-2007 21:10:04 // 14748
Jobb esetben semennyi. Kevésbé jobb esetben akármennyi, de ha ez 1l/1000km fölé emelkedik érdemes egy motorgenerálon elgondolodni. :(
andraska13-03-2007 19:31:38 // 14747
sziasztok mennyi olaj fogyhat jobb esetben az 1.6 ts motorbol/1000km-enként??
maxx12-03-2007 20:44:15 // 14746
Valószínűleg a reléd adta meg magát. Nekem anno az volt a ludas, ha érdekel van egy nekem feleslegben, két sörért a tiéd :)
KG14612-03-2007 20:27:37 // 14745
Hali! Valaki tudna segítséget adni? 146-os hátsó ablakfűtéssel lenne gond! Ha bekapcsolom a műszerfalon a visszajelző jelez, hogy bekapcsolva de mégsem működik! A szálak nincsenek megszskadva! Hol megy rá a csatlakozó a szélvédőre? Az összes burkolatot le kell szedni? Köszi
Attiska12-03-2007 14:17:59 // 14744
Voltam egy cimbivel 156 nézőben. Kinézett magának egy 1,9 MJTD-t. Ami feltűnt, hogy a rükit viszonylag nehezen veszi (az előrementiek jól kapcsolhatók), és mikor az ember ráengedi a kuplungot, néha (főleg mikor épp elkez fogni a kuplung), valami nyivákoló hang jelentkezik, de ez a pedál további felengedésekor megszűnik. Most vagy kevés az olajszint a kuplungnál, vagy levegős? Esetleg más baja van (de alighanem a hidraulika környékén lesz valami)? Ez lenne az autónak az egyetlen hibája, amúgy vállalható lenne.
mesa12-03-2007 09:47:15 // 14743
Sziasztok! Valahol olvastam, hogy valaki eredetvizsgálattal foglalkozik, és amorésoknak olcsóbban számítja, de nem találom ezt a hozzá szólást! :-) Nem tudja valaki kiről lehet szó ??? Nekem épp aktuális, jobban szeretném 'ismerőssel' mint egy idegen THG-s vagy milyen furgonossal... :-)
Poló11-03-2007 22:26:44 // 14742
Sajnos nem :(
Zsolesz11-03-2007 22:20:59 // 14741
Akkor holnap ha lesz időm megnézem. Patent ügyben nem tudnál esetleg segíteni? :)
Poló11-03-2007 22:17:36 // 14740
Lehet, hogy nem jól van a helyén az izzó. Viszont én csak a belső magasságállítóval néztem meg, azzal együtt mozog. De szerintem a motortében levővel is csak együtt tudod állítani a kettőt.
Zsolesz11-03-2007 22:15:38 // 14739
Na az jó. Akkor valamit meg kell vizsgálnom mert a refi elvilágít az égbe a tompított meg kb jó. De akkor lehet hogy mégsem
Poló11-03-2007 22:08:16 // 14738
Pont ma néztem meg, mert emlékeztem a kérdésedre és pont most akartam írni a 156 topicban :)) Szóval együtt mozog a tompítottal.
Zsolesz11-03-2007 22:05:56 // 14737
Hali! Megkérdezem itt is hátha valaki tud segíteni benne: - a refi magasságát lehet külön állítani vagy együtt megy a tompítottal? (156) - ha valakinek van Eper vagy valami hasonló szoftver nézze meg nekem a B oszlop felső burkolatát tartó patent cikkszáma kellene mert szét lett szedve, lötyögős maradt és nyikorog a kárpit valahol. A szalonban meg nem tudták kitalálni hogy melyik elem lenne ez és kellene rendelnem egyet. (szintén 156)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.