Forum >> Szerelőműhely

András bácsi06-03-2011 20:47:26 // 33936
Hány embernek? ;) Még akkor is elképzelhetetlen, ha semmi sincs összerohadva. Bár azt elfogadom, hogy márkaszervízben nincs alkatrésztakarítás, zsírzás stb.
Szatyi06-03-2011 20:13:43 // 33935
Szia, Az hogy neked nem jelezz ki hibát ./ugy hogy a müszerfalon nem világit állandoan a motorkontrol lámpa/ nem jelenti hogy nincs hiba.Nehéz megmondani látattlanban mi a gond.
Martin06-03-2011 18:32:43 // 33934
Hali.
A mai napon ki lett cserélve az összes gyertya és végig fújtam az elektromos csatikat is.
Most ott tart a dolog, hogy egyáltalán nem akar beindulni a vas.
Olyan mintha nem kapna üzemanyagot. Vagyis teljesen tanácstalan vagyok. Semmi hibaüzenetet nem ír ki a műszerfalon. Nem tudom, hogy lehet-e köze a dologhoz de mikor megállt a kocsi előtte tankoltam pár órája és kb. annyit használtam a kocsit amennyi anyag korábban benne volt.
Tanácstalan vagyok:((
Azzurro05-03-2011 23:00:32 // 33933
Sziasztok!

Van valakinek 145 2.0TS kipufogó szerkezeti rajza?A középdob és a katalizátor közötti cső átmérője érdekelne.50-60-as?A 2 közül nem tudom pontosan melyik.:-))
Wickey05-03-2011 18:34:29 // 33932
navárj. Stabszilent csere "kétfajta" van. Az egyik a stabrúdpálcák cseréje, ahhoz nem kell fizikusi diploma. A stabrúdszilentek cseréjéhez már inkább. Az egy bő 3 órás mutatvány ha nincs szopás. Burkolat le, kipufogó le, bölcső, kormánymű satöbbi csavarjai ki, szervócső (a kedvencem!) leakaszt, hátsó motortartó ki, bölcső le, stabrúd valahogy ki, szilent csere, majd ugyanez visszafelé.
kilah05-03-2011 12:53:30 // 33931
Köszi a választ!
Szatyi05-03-2011 12:46:28 // 33930
Le kell engedned a bölcsöt,kipufogó le,stb..másfél órát ad rá a gyár.
LacUS05-03-2011 12:15:32 // 33929
Lentebb írta Wickey, hogy elég nagy szopás. Bölcső le.... a többi már gyerekjáték utána :D
kilah05-03-2011 12:01:41 // 33928
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy alfa 156-nál az első stabilizátor szilent csere mennyire cumi?
Wickey05-03-2011 10:58:00 // 33927
"visszaállítani" 13.000-re nem lehet, csak nullázni, vagyis 20.000-re állítani. Azt meg a köv. szervíz idején célszerű.
Gabriella05-03-2011 09:46:37 // 33926
Szervusztok, Üdv.mindenkinek!
Gabriella vagyok és Alfa amore Tag, van egy szépségem, Alfa Romeo 156 M JET Sportvagon.Igaz nem én vezetem, de a párom viseli gondját.
Az autóm amikor a 20km-es kötelező szervíz km számlálója egy ideje szórakozik.
Eddig csak össze-vissza írt ki km számokat, nagyjából a valós értékek közelében, de tegnap viszont lenullázta azt, pedig még kb:13000 km lenne hátra! Az akku nincs lemerülve, mindennap be van indítva, igaz hetente 1-3 naponta járunk vele.
Tanácsot kérek, mi lehet az ok és hogy visszaállítani az értéket?
Egyúttal arra is kérek infót, hogy itt Zalában hol és ki az aki megbízható Alfa szerelő akihez nyugodtan mehetnénk kisebb dolgokkal, mert egy pici faluba költöztünk Nagykanizsa közelébe.Köszönettel,Gabriella
mreni05-03-2011 09:32:40 // 33925
gyertyákat cseréld ki szerintem;)
mreni05-03-2011 09:32:17 // 33924
Jelöléssel is össze lehet rakni a vezérlést JÓL ,nem minden a sablon...:)
Martin05-03-2011 08:46:37 // 33923
A vezérlés biztos nem lehet gond. 1000 km már mentem vele gond nélkül.
A gyertyás dolog lehet még a hiba a hozzászólások alapján na és az LMM is benne van a pakliba.
Szatyi05-03-2011 08:31:58 // 33922
Igaz::))
Ferke05-03-2011 08:09:07 // 33921
Azért, mert sablonnal csinálják, még nem biztos, hogy értenek is hozzá:) Azzal is el lehet rakni:)
Többet ér a sablonnál egy hozzáértő ember szerintem:)
Szatyi05-03-2011 07:14:09 // 33920
Vezérlésed célszerszámmal volt cserélve?? Ha csak úgy összejelölték nem biztos hogy pontos a beállitás. Ha bármelyik elektromos csatit lehuzod,és ugy inditod be,tele lesz hibával a vezérlöd. Minden estben törölni kell,és beállitani az önbeállitási parométereket.
Ferke04-03-2011 23:23:19 // 33919
A vezérlést olyan csinálta, aki ért hozzá?! Az is el lehet rakva 1 foggal, bár attól még megy, jár a gép, szóval át kéne nézni, innentől már nehéz virtuálisan okosnak lenni:)
tom16404-03-2011 21:08:10 // 33918
Szervíz módba kapcsol. Amikor az enyémben megadta magát a LMM, akkor nem indult be, úgy vontattuk haza. Itthon megkaptam a cartársaktól az infót, hogy le a csatit és tényleg működött...
Martin04-03-2011 21:01:12 // 33917
Hétvégén megpróbálom megnézni a gyertyákat. De azt nem értem, hogy lehúzott csatival miért indul be?
tom16404-03-2011 20:51:12 // 33916
Akkor szerintem máshol lesz a hiba. Nekem volt LMM problémám, de lehúzott csatival korrektül lehetett használni.

A Te esetedben elsősorban valamelyik gyertyára gyanakszom, másodsorban a trafóra, esetleg a kösztük levő gumi szigetelésre.
Martin04-03-2011 20:47:04 // 33915
Vezérlés csere 2 hónapja volt. Gyertya csere viszont 2 hete. A gyertyás dolognál kicsit hibáztam mert csak a fele lett kicserélve de sajnos arra volt akkor csak időm. Viszont semmi hiba nem jött elő 2 hét alatt.
Ferke04-03-2011 20:38:59 // 33914
Rossz lmm esetén lehúzott stekkerrel hibátlanul kéne járjon...
Ferke04-03-2011 20:38:10 // 33913
Ez nem lmm lesz. Ha lehúzod, és úgy is fullad, leáll, akkor meg pláne nem. Mikor volt gyertyacsere? Mi van a katalizátoroddal? Vezérlés mikor volt cserélve, és jól van-e fenn???? Szerintem ebből a 3-ból kerül ki a megoldás....
Martin04-03-2011 20:37:51 // 33912
Ha nem nyomok neki egy kis gázt akkor elkezd rángatni. Ez teljesen sebesség függetlenül csinálja.
tom16404-03-2011 20:32:51 // 33911
Pontosan mit jelent hogy ugrál?
Martin04-03-2011 20:09:38 // 33910
Nos próbáltam ezt a dolgot is. LMM nélkül elindult de nem volt benne erő és néhány méter után leállt. Az izzító lámpa világít ilyenkor. kedden jön egy másik LMM akkor kiderül, hogy mi volt a ludas. Korábban is voltak már olyan gondjaim, hogy ugrál a kocsi.
tom16404-03-2011 20:00:03 // 33909
Ha a LMM a rossz, akkor húzd le a csatiját. Akkor is működik a motor egy bizonyos szerviz módban (gyengébb lesz és többet fogyaszt a szokottnál plussz kigyullad a motor hibalámpája a műszerfalon) de azzal kizárod a rendszerből, így ha megmarad a hiba akkor máshol kell keresni. Ha jó LMM kerül bele, akkor a hibalámpa magától elalszik-nálam legalábbis így volt.
GTPeti04-03-2011 18:48:27 // 33908
Német Misi gyönyörű Milano-ja.



(Keszthelyi Fiat találkozó, 2003)
Stef04-03-2011 18:17:13 // 33907
Szia,
Én Német Misit ajánlanám Dunakeszin...

http://fiat-nemet.uw.hu/
gekki04-03-2011 17:47:47 // 33906
üdv cartársak :)

meg tudja-e valaki mondani, hogy egy 159-esből ami Q4 lehet-e valami hasonlót kihozni mint egy 156 CW...
és ha igen jelentős átalakítás szükségeltetne-e hozzá?

lehet szentségtörésnek hangzik de én már eljátszottam a gondolttal, bár sajna pénzem az nincs hozzá :(
(valami hasonlót mint egy kamal)
ha lenne "fotoshoppom" lehet még meg is próbálnám megcsinálni :) mármint a képet :)

köszi előre is a hozzászólásokat !!!
LoneWolf3304-03-2011 14:03:23 // 33905
A szivárgás felléphet olajcsöveknél a szervószivattyú tengely szimmeringjénél, illetve a kormányműnél is. A motortér érintett részeinek alapos takarítása után gyorsabban meg lehet találni a szivárgás forrását, csak követni kell a frissen takarított felületen megjelent friss olajcseppek nyomát, így meglesz a problémás alkatrész is.
Dévid04-03-2011 13:12:53 // 33904
Olyat tapasztaltam, hogy nagyon fogy a szervoolajam, és egy olaj a kocsi orrában a klímacsövek, hűtő hátulja, stb. környéke. Lehetséges, hogy a szervo rendszerben valamelyik cső kilyukadt, stb., vagy valami másra gyanakodjak? Természetesen elcipelem majd szerelőhöz, csak körülbelülire tudni szeretném mire számítsak.
LoneWolf3304-03-2011 12:55:38 // 33903
ODB diagnosztikával, vagy egy másik LMM belepróbálásával.
Martin04-03-2011 12:52:22 // 33902
A hűtőfolyadékom nem fogy és az olajat se észleltem még. Miképpen lehet az LM hibát alátámasztani?
LoneWolf3304-03-2011 12:46:45 // 33901
Üdv !

Jó eséllyel a LMM lesz a probléma forrása, fals informciót ad a motorvezérlőnek.
Hengerfejesség esetén a gyakran fogy a hűtőfolyadék, vagy motorolaj keveredik hozzá, vagy motor indítása után rövid idővel túlnyomás keletkezik a kiegyenlítőtartályban.
Martin04-03-2011 12:21:50 // 33900
Hali.
komoly gondjaim adódtak a mai napon. Hiba leírása: menet közben gázadásra elkezdett fulladni a kocsi majd teljesen le is állt. Szerencsére a városban történt és még be tudtam navigálni a parkolóba. Mi lehet az ok??? Végig néztem mindent rajta de kívülről nem látszik probléma. LM levétele után nagy nehezen beindult de 2000-es fordulatnál fullad ismét. Ha rajta van az LM akkor beindul és le is áll rögtön. Néhány napja kezdte azt csinálni, hogy reggel indítás után majdnem 3000-ig felpörög majd beáll 800-ra. Én jelenleg hengerfejre gyanakszom de persze ez csak egy gyanú mert nem találkoztam ilyen problémával még. A hengerfejes dolgot a füstölés is alátámasztaná gondolom.
Tomasman03-03-2011 15:33:37 // 33899
Hali!

Ajtó nyitásra indulni kell a pumpának ha nem akkor gyújtásra is indulni kell!A kettő között nincs különbség úgy tudom! Lehet az ajtó kapcsoló kontaktos vagy ilyesmi! A leállást szerintem nem a selespeed okozza! Csak azért keverik az emberek mert leáll és kiírja hogy Selespeed hiba! Amúgy nem feltétlenül az csak lefulladáskor vagy leesik a feszültség az ECU-ba vagy egy pillanatra nem is kap áromot! Ezért írja a selespeed hibát! Nekem is írta amikor a légmennyiség mérő miatt lefulladt! Elvileg ha minden jó egy selespeed nem tud lefulladni! Ha bármikor bármivel lefullasztod írni fogja a selespeed hibát! Komoly gondnak kell lenni hogy a selespeed lefullasza a motort! (komoly rángatás (kuplung szelep....stb)) A le fulladás meg az ajtó nyításra nem indul a pumpa sztem nem függ össze! Üdv
Alfa GT-Csaba02-03-2011 21:36:37 // 33898
Apámnak volt olyan.7-8liter körül evett ,jól ment,de sokat szívott az osztott hengerfejjel!Megunta a rengeteg szerelést és eladta fillérekért .
Gery8302-03-2011 21:32:17 // 33897
Sziasztok!

75 2.0TD motorjáról mit tudtok nekem mondani?
Azt mondták nekem hogy a 4 hengeres 200ccm-es VM motor rossz konstrukció,
mert a 3-mas henger hajlamos besülni a rossz hűtés miatt.
Ez igaz?
Mik a tapasztalatok?
Fontolgatom egy ilyen vásárlását, és ez most kissé letört...
Mennyi az átlagfogyasztása?

Köszi előre is!
válasz errekönyvjelző
Szatyi02-03-2011 16:13:09 // 33896
Ha nem indul el a pumpád ajtónyitásra,akkor ott valami gond van,vagy nincs jol beállitva a program. Reggeli leállásod,ujrainditásod valoszinü beállitási próbléma.
Kau02-03-2011 15:19:00 // 33895
Beindítás előtt nyomd be egyszer a gázpedált. ;)
Kareszka198402-03-2011 14:21:20 // 33894
olyasmi infót lehet a neten találni, hogy 147-es szilentjeinek pontos dimenziói? O:-)
Ági15601-03-2011 18:00:33 // 33892
Köszönöm szépen a javaslatokat mindekinek!
Ferke01-03-2011 16:19:31 // 33891
De félretéve a kötekedést, teljesen igazad van:) Sőt, ha már ennyire olcsó volt, akkor nem érdemes spórolni egy kettőstömegűn, mert 2x felrakni, egyszer a xart, meg mégegyszer a jót...nincs is annál bosszantóbb:)
A 2. kuplungozásra én eleve több pénzt kérnék, hogy hozzáadódjék még egy kis bünti:))
Ferke01-03-2011 16:17:01 // 33890
Ez se jelent semmit:)n Az enyém még kevesebbe került, és nincs 130e km benne, ami fele annyi km-t jelent, mint abban az autóban, amit majdnem 3megáért vettem:))
hl7401-03-2011 15:50:33 // 33889
Kösz és Kaunak is!

Én is próbáltam már a kivárást, de nem segített. Ugyanúgy leáll.
Nekem Selespeed váltó van, és annak fel kell töltenie (bár ezt elvileg az ajtónyitásra elkezdi) ha nem tud, akkor hibát dob ki. Amitől én mindig pánikrohamot kapok. :) Ezért is vártam párszor az indítással, de semmi... viszont az egyik gyertyám még a régi maradt (elszakadt csere közben). Ez esetleg okozhatja?
Tomasman01-03-2011 15:13:51 // 33888
Hali!

Nah gondolom leírom hogy meg van a P1177+P1178 hibám!
Hiba kód fél éve jelentkezett majd eltünt!(akkor még semmi hiba jelenség)
Most megint jelentkezett kb. 2hónapja , most már volt hiba is! A kocsi hideg indításnál dadogott amíg nem világított a MIL lámpám! Miután világított már nem dadogott hidegen!
Légmennyiség mérőt cseréltem a kocsin,azóta jó! (gyári Bosch) kopp kopp!
Mint a legtöbb ecuval rendelkező autó az alfa is tud hibás érzékelő esetén gyári középértékkel menni! Így nem veszi figyelembe pl a légtömegmérőt, ezért volt hogy ha világított a MIL akkor indult hidegen dadogás nélkül! Az Ecu 50km-re számol ha azon belül volt hiba akkor dobja a hiba kódot, nem pont akkor amikor PL dadog! Még egy dolgot hozzátennék azért. Nekem nem volt teljesítmény változásom! Úgyan úgy ment mint most! Ha volt különbség akkor nagyon kevés, mert azt szerintem nem lehet megérezni!
pb_01-03-2011 10:41:16 // 33887
NNYi.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.