Forum >> Szerelőműhely
uaz146ti (kispali kisebbik fia)26-03-2007 12:17:13 // 14949
üdv!
tegnap történt egy kis baleset a kulcsommal, konkrétan úgy széttört mint a ropi..
Volt itt trélerezéstől elkezdve minden...
Most állok neki valahogy kiműteni a kulcs másik felét, ha ehhez van valami ötlet azt szívesen venném + arra lennék kiváncsi, hogy új kulcsot hol tudok csináltatni, mennyibe fáj és mennyi idő míg elkészül.
előre is thx.
Ferke26-03-2007 10:52:57 // 14948
LOL!:))) Mondjuk egy kpl. vadiúj motor berakása sok apró problémát csírájában ölne meg!:)))) Csak nem annyir olcsó!:))))
Marklar15525-03-2007 23:37:25 // 14947
Dunakeszi.
http://fiat-nemet.uw.hu/
Pac25-03-2007 16:15:29 // 14946
Ok, köszi a szakértést! :-)
granturismo25-03-2007 16:05:56 // 14945
Motort majd 400ekm körül.:-)
granturismo25-03-2007 16:05:10 // 14944
Na azért a motorcsere az durva lenne. Még vezérműszíj csere, hosszbordásszíj meg annak a feszítője ami megnézendő. Meg a kuplung, a fékek. Szűrők, olajcsere fékfolyadék fagyálló ellenőrzés ilyesmi, de motort azt ne:-)
Alfi_14525-03-2007 15:13:59 // 14943
Sziasztok!Valaki tudna nekem segíteni?Szolnokon v. környékén(50-100 km-en belül)tud valaki egy jó Alfa szerelőt,aki jártas a TS motorokban?Dízelhangos problémám van nekem is,de nem tudni konkrétan,hogy mi okozza(hidegindítás után kb. 2 mp-ig dízeles,utána elhallgat,majd ahogy melegszik a motor újra előjön a dízel hang)!A termosztátom sem tökéletes(üzemi hőfok kb.75 fok),de ha nem megyek az autóval,járó motornál álló helyzetben felmegy a hőfok 90 fokra,és elhallgat a dízel "ördög"!Van valakinek valami ötlete a megoldásra?
csocsi25-03-2007 14:45:17 // 14941
Hát azért motrot ne cserélj :))
Pac25-03-2007 14:44:06 // 14940
Sziasztok!
A véleményeteket és a tanácsotokat szeretném kérni:
TS motor 200 e-s szervízénél (az általános: gyertya-, vez. módosító + görgők cseréjén, olaj, egyéb folyadékok és szűrők cserén) kívűl miket kell még átnézetni vagy cseréltetni?
Vagy egyáltalán érdemes lenne a komplett motorcsere?
(Bocs, ha hülyeséget kérdeztem).
Előre is köszi!
mesa24-03-2007 21:06:32 // 14939
Szerintem jó helyre írtál! Nagy a valószínűsége.
andraska24-03-2007 20:57:50 // 14938
sziasztok!! nekem 2002. 156.1.6.ts van és most jelentkezik valami fura csörgö hang mit a hidrotőke remélem nem az.!!! hogyan lehet megtudni mi szol a motorban??csak inditáskor csinálja!!
Tocsa24-03-2007 13:04:51 // 14937
GOLDEN LODGE Forever !!!!!!!! :)
Piritu - 1.000.00024-03-2007 12:35:55 // 14936
Szerintem nem. Nekem ami be lett téve "örök" volt, később már nem kellett kicserélni, pedig a 146-al vagy 140ezret mentem vele utána. A hang úgyis jelzi ha gondolkodni kell a cserén. Amúgy ha elkezd kerepelni, akkor is simán lehet még vele menni, baj nem lehet, "csak" csúnya a hangja.
Egyre inkább azt hiszem, hogy az olajon múlik minden nem a használaton. Szerintem a gyárilag berakott elsők azért szállnak el, mert a gyár a "bejáratáshoz" valami más olajat tesz be. Nem véletlenül ajánlják, hogy 5ezernél cseréld le.
isa15624-03-2007 09:14:57 // 14935
A 99 es 2.0 TS ben 80 e nél lett cserélve, azóta 60 e-t mentem vele, amiben rengeteg 1-2 km es városi használat van Eddíg még jól bírja. Nemsokára viszem vezérmű felújításra. Nem tudom érdemes e hozzá nyúlni.
Nasty23-03-2007 17:20:33 // 14934
Alsó lengőkar cserét tervezek holnapra. Van vmi különleges instrukció vagy értelemszerű az egész? Nem akarok a cserért külön még pénzt kiadni.
Haro23-03-2007 10:48:44 // 14933
Minimum!!!!!!!!!!!!!
kertecs23-03-2007 10:46:43 // 14932
Hiszen leginkább erről szól a 60E km-s szervíz ezeknél motoroknál. Nem? : )
Haro23-03-2007 10:42:22 // 14931
Bocsi nem neked akartam irni!!!:)
Üvegtigris23-03-2007 10:41:48 // 14930
Tudom, hogy jócskán több, ezért írtam... : )
Haro23-03-2007 10:38:46 // 14929
A vezürmüszijjat és a görgöket mindenképp cseréld!!!
kertecs23-03-2007 10:38:23 // 14928
Maga a szíj? : )
Haro23-03-2007 10:38:01 // 14927
Jócskán több:))))
Üvegtigris23-03-2007 10:35:58 // 14926
A szíj+feszítő+munkadíj szerintem egy kicsit több 5-8 e Ft-nál, vagy nem? : )
kertecs23-03-2007 09:56:27 // 14925
Hali! A vez.szíj csere mindenképp, de nem is ez drága részlet az egészben, kb 5-8E Ft.
A hosszbordás szíjra gondolnak szerintem(ami a generátort, kormányszervót, klímát hajtja) , aminek állapotától függhet a csere.
Stef23-03-2007 07:51:18 // 14924
Köszi Haro! Vezérműszij állapotát lehet elenőrizni, vagy azt mindenképp érdemes cserélni, és ha kijön csak akkor látni, hogy jó volt-e még? (ez most kicsit zavaros volt)...
Haro22-03-2007 22:59:22 // 14923
Ha alkatrész kell olcsobban szólj!!!
Stef22-03-2007 22:14:15 // 14922
Kösz mindenkinek. Holnap megkérdem Szamosi mestert is, ha 100 körül kijön, inkább odaviszem...
Liquid22-03-2007 21:36:59 // 14921
Keress egy megbízható szerelőt, aki látott már TS motort, és van célszerszáma. 100-ból bőven ki fog jönni.
Üvegtigris22-03-2007 20:24:07 // 14920
Ha van független szervíz, amelyben bízol, akkor érdemesebb odavinni /gazdaságosabb és még lehet, hogy jobban oda is figyelnek rá, ha van ismerős, stb.../, de ha nem vág földhöz az a 30000 többlet , akkor vidd a márkaszervízbe.
Piritu - 1.000.00022-03-2007 20:16:58 // 14919
Bizony volt kerepelés, úgyhogy gariban csere lett belőle. Mind a három TS-emben cserélve lett a cucc. Viszont, amit a 146-ba tettek utána vagy 140e km-en működött. Szóval eddig amit betettek, már nem szorult cserére.
Haro22-03-2007 18:22:40 // 14918
Szerintem böven kijönn 100-ből de akkor minden pöpec!
Stef22-03-2007 18:20:51 // 14917
Tehát nagyjából 90-100-ból kijön? Egyébként amit munkaként leirtak, az megegyezik a szervizkönyvben leirt 60k-s szervizzel, csak kicsit (?!) sokalltam az árát. Volt mostanában valaki szakszervizben 60k-s karbantartáson? Szamosiéknál mennyi lehet? (Holnap fel is hivom)...
Haro22-03-2007 18:14:25 // 14916
Hali!!! Ennyiért nehogy megcsináltasd!!!! Ha kell tudok jó szerelöket ajánlani!
Poló22-03-2007 18:12:18 // 14915
Motorolaj és szűrők cseréje reálisan 20.000 Ft (nem tudom, itthon cseréltük).
Olaj kb 10.000 Ft (akciósan), olajszűrő kb. 1.000 Ft, légszűrő 2.600 Ft, pollenszűrő kb. 1.200 Ft. Munkadíjnak számoljunk 1 órát, az 4-5 eze Ft.
Vezérlés csere nálam majdnem 60.000 Ft volt anyaggal munkadíjjal együtt.
Az átvizsgálásra is számolhatunk szerintem egy órát, 4-5ezer Ft.
Szerintem inkább ne vidd márkaszervizbe, amúgyis csak lehúzzák az embert.
Stef22-03-2007 18:06:50 // 14914
Sziasztok,
Egyik márkaszervíz a 60k-s szervíz ajánlatkérésemre (156, 1.6TS) az alábbi választ küldte. Ez mennyire reális?
"Érdeklődésére közlöm, hogy a 60 000 km-es szerviz előjegyzés alapján történik és kb. egy munkanapot vesz igénybe. Kérnék telefonszámot, hogy visszahivhassam.
A szerviz tartalmazza : motorolaj és szűrőcserét, - levegőszűrő,- pollenszűrő cserét, - vezérműszíjszett (szíj,.feszitő,-vezetőgörgő) cserét, - szükség szerint ékszíj cserét (feszitővel). Valamint : fék ,- futómű ellenörzést, - alsó átvizsgálást, - világitás és folyadékszintek ellenörzését. A fenti szerviz költsége (anyag + munkadíj kb.
120-140 000, ft. A gépkocsi használatától és állapotától függően egyéb költségek is felmerülhetnek (pl. fék,- futómű,- stb.)."
déév22-03-2007 17:34:40 // 14912
Sziasztok!
Nekem is volt dízelhangja, először azt hittük a hidrotőkék lesznek a hibásak, de az alfaszervízben azt mondták tuti h a vezérlésmódosító lesz. Minden indításnál vetekedett a hangja egy 20éves MTZ hanglával. Vettünk bele egy új vm-t és azóta elmúlt ez a jelenség. sőt alapjáraton is csendesebb, és jobban is húúúz.
tipoatti22-03-2007 17:10:36 // 14911
Van dízelhang! :) Kb. 10 motorindításból 1X van nálam, a szokásos 1-2 mp.-ig. Úgyhogy tökéletes szvsz. Az 1,6-osom anno jóval gyakrabban csinálta, jóval kevesebb km.-el. De az sem zavart, és szintén nagyon rövid ideig volt IFA-feeling... :)
tipoatti22-03-2007 17:07:07 // 14910
Én is mindig megvárom a check végét! :)
mesa22-03-2007 16:23:05 // 14909
Akkor ez a gyártó sosem tanul ... :(
Poló22-03-2007 16:20:30 // 14908
Piritunak volt dízeles hang az ex 156-osában. Már faceliftes volt...
perdix15522-03-2007 15:55:03 // 14907
Éljenek a láncos talicskák:-))))))))
FRC22-03-2007 15:50:25 // 14906
Bár 8v a talicskám motorja és semmi baja... Azért gratulálok a topic alkotójának!
perdix15522-03-2007 15:40:13 // 14905
Hát, igen de ne hogy tartósabb hanem szinte örökéletű:-)))))
kru22-03-2007 15:19:55 // 14903
Egyébként valahol olvastam, hogy 2001-ben vagy 2002-ben más OE számot kapott a cucc, szóval valamit módosítottak rajt, hogy tartósabb legyen.
Ha senki nem jelentkezik, hogy a fiatalabb kocsijában jelentkezett volna a dízel hang, akkor akár hihető is...
Nem tudom, nekem a 145 1.6TS nem sokáig bírta,
ellenben a 156 1.6TS, ami 2001-es volt már az új motorkóddal, 90ezer környékén még az eredeti vez.móddal ment (65ezer körül a vez.szíj cserénél semmi értelme nem lett volna ezt kihajítani, így nem bántottuk Szamosinál),
annyi volt, hogy csont hideg indításkor volt 1-2 másodpercre némi hangja, de annyi.
Mondjuk 10-12ezrenként cseréltem olajat... És javarészt országúton/pályán használtam.
Most meg full meleg motorral is van egy kis dízelhangja, bár nem annyira erős, mint egy rossz vezmódnál ;-)) muhahaha
granturismo22-03-2007 14:45:23 // 14902
Régebben valóban a Fiat 1.8 VVT motor módosítóját javasolták betenni. Most már abba is ugyanezt a cikkszámot hozza a rendszer:
Csak pár cikkszám ami jó az Alfába:
60666199
60651965
60815644
60617917
71711862
71211864
60813501
60811815
71711863
A 2.0/2.4 Fiat/Lancia motor módosítója viszont nem jó az Alfába!
mesa22-03-2007 14:27:36 // 14901
Szerintem is UL, hogy az többet bírna, vagy más lenne.
Laurent22-03-2007 14:22:02 // 14900
Enyémben is Lancia van de nem tudom a javítószett akkor jó lesz-e hozzá? Pontosan fog-e passzolni a dolog. Egyépként nekem az új lancia vezmód 35ezret bírt ki. Majd ha tudok szerezni sablont akkor kap egy felújítást. Nem viszem többet ilyenért szervízbe.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
559
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?